Fizetős lesz a Wired.com
9,9 dollár havonta. A tervek szerint januártól ennyibe kerül majd a ma még a neten ingyen elérhető, kultikus teches havilap online előfizetése. A Wall Street Journal számolt be arról, hogy az 1993-ban alapított, nyomtatott folyóiratként 874 ezres eladott példányszámmal dicsekvő Wired is csatlakozik a paywall, a fizetős fal mögé bújó orgánumok táborához. A magazint kezdetektől kiadó Condé Nast a manőver levezénylésére leigazolta a New Yorker netes változatát 2014-től fizetőssé alakító Nick Thompsont.
A Google és a Facebook reklámszivattyúja miatt egyre nagyobb szükség van arra, hogy az olvasók megfizessék a minőségi tartalmakat, és erre már nemcsak az olyan nyomtatott lapok szorulhatnak rá, mint a Wall Street Journal vagy a New York Times, hanem a kezdetektől digitális formában megjelenő orgánumok is, mint a Business Insider – indokolta a döntést a Condé Nest.
A newyorker.com az elmúlt 10 hónapban 72 százalékkal növelte előfizetői táborát úgy, hogy az éves online előfizetés 90, míg a nyomtatott lapot is magában foglaló csomag 120 dollárba kerül. A kiadó szerint a nyomtatott Wired 2014 óta mindössze 5 százalékos példányszámcsökkenést produkált az újságárusoknál, az előfizetéseiből pedig nem veszített semmit. Reklámbevételei ugyanakkor csökkentek, ez indokolja az online változat fizetőssé tételét.
(Az egyik első előfizetéses netes orgánum az 1994-től 1999-ig részben Wiredes szerző- és szerkesztőgárdával, de teljesen önállóan működő HotWired volt.)