Jókora piramisnyi méretű aszteroida húz el a Föld mellett a napokban

Március 7-én, azaz jövő szerdán teszi tiszteletét a Föld közelében a 2017 VR12 nevű aszteroida. Szerencsére hozzánk legközelebbi pontján, a Földtől másfél millió kilométernyire is túl messze lesz ahhoz, hogy véletlenül bárkinek a fejére essen.

Ami az égitest méretét illeti, megoszlanak a vélemények: a csillagászok egyelőre csak egy fénylő pontot látnak belőle, amiből nehéz megjósolni a 2017 VR12 méretét, mert arra csak az általa kicsocsátott fény erősségébeől lehet következtetni. Ennek alapján a kutatók valahová a Gízai nagy piramis és az Empire State Building közé teszik az aszteroida méretét, ami nagyjából 150 és 490 méter közötti átmérőt jelent - ezzel a 2017 VR12 közepes méretűnek számít a Föld-közeli égitestek között.

A Goldstone obszervatórium a Mojave sivatagban

A kutatók az amerikai Mojave-sivatagban telepített, a Naprendszert radarral pásztázó Goldstone obszervatóriumból és a Puerto Ricó-i Arecibo obszervatóriumból figyelik majd az aszteroidát, ami azért különleges esemény, mert még a Föld-közeli égitestek nagy része is túl messze van ahhoz, hogy radarral érzékelni lehessen, és azt remélik, hogy talán még felvételt is tudnak róla készíteni.

Tudós? Akkor ateista!

Stellan Ottosson svéd szerző magyarul frissen megjelent Darwin-életrajza érdekes, de meglehetősen egyoldalú képet ad az evolúcióelmélet atyjáról, a tudósról, apáról, angolról, ateistáról és teológusról.

Száz méter mély szénhidrogéntavakat találtak a Titánon

A Szaturnusz legnagyobb holdja, a Titán ősi Földre emlékeztető viszonyai, vastag légköre, szénhidrogéntengerei és tavai, szénhidrogén-esőzése, vándorló dűnéi, folyóvölgyei, érdekes szerves kémiai folyamatai és felszín alatti globális folyékony vízrétege az egyik legizgalmasabb tudományos célponttá teszik a holdat Naprendszerben.