A Google betiltja a kriptovaluták reklámozását, zuhan a bitcoin
A Facebook után a Google is betiltja a bitcoin-reklámokat. Nemcsak a bitcoint, hanem a többi kriptovalutát, illetve az azokkal való kereskedési opciókat sem lehet majd reklámozni a legnagyobb keresőoldalon vagy annak egyéb platformjain, például a Youtube-on. A március 13-án bejelentett szabályozás júniustól lép majd életbe. Mark Zuckerberg cége a Facebookra vonatkozó új irányelvek januári bejelentéskor azt hozta fel érvként, hogy a közösségi oldal legfőbb célja, hogy a felhasználók úgy ismerhessenek meg új szolgáltatásokat és termékeket hogy „ne kelljen attól félniük, hogy átverik vagy becsapják őket”.
Az online reklámozás óriásainak elzárkózása jelentősen visszavetheti a kriptokereskedés mindeddig töretlenül növekvő népszerűségét. A szabályozásnak ez is a célja, miután az amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelet (SEC) arra hívta fel a figyelmet, hogy a virtuális pénzekkel kereskedők között egyre több a csaló.
Nagy részük csalás
A SEC rosszallását elsősorban az úgynevezett ICO-kereskedés (initial coin offering) váltotta ki. A módszer a közösségi finanszírozás és a tőzsdei részvénykibocsátás különös ötvözete. A projektjüket ezzel a módszerrel finanszírozni kívánó startup cégek a piacra szánt termékük bemutatásával párhuzamosan virtuális valutát dobnak a piacra. Az utóbbi eladásával gyűjtött valódi tőkéből ígérik a projektjeik megvalósítását. A SEC azonban március első hetében arra hívta fel a figyelmet, hogy miközben az efféle akciók minimum rendkívül kockázatosak a befektetőknek, jelentős részük ráadásul utóbb még csalásnak is bizonyul.
A Google bejelentése után a bitcoin ára kapásból 12 százalékot zuhant, majd némi erőgyűjtés után nagyjából 6 százalékos mínusznál stagnálni kezdett. A hír hatására rosszabbul teljesít az Ethereum és a Litecoin is.