Az idei E3 csúcspontjai: a Jó, a Rossz és a Béna

2018.06.18. · TECH

A Jó

A múlt héten Los Angelesben rendezett gamerexpón, az E3-on annyi jó játékelőzetes jött ki, hogy a felhozatalnak még a felét is nehéz ép ésszel befogadni. Íme öt játék, amik az előzetesek alapján könnyedén megkapják a Jó besorolást:

Death Stranding

Már írtunk róla korábban, de most sem hagyhatjuk ki. Bár kellett pár előzményvideó ahhoz, hogy 200 százalékon pörögjünk, mégiscsak Kodzsima Hideo az, aki az AAA besorolású játékoknál három perc sétálással is képes izgalmat generálni. Persze utána még van további öt perc izgalom – ha még nem láttátok volna a videót, nem lőnénk le a történéseket.

link Forrás

Captain Spirit

Ha már a Death Strandingben szóba kerül, hogy milyen is újra gyereknek lenni, most lesz végre alkalmunk, hogy mindezt átéljük játékban is. Bár a Life is Strange univerzumában játszódó ingyenes demo alig két hét múlva jön ki, a sok akciódús és túlszépített előzetes között már a trailer is egészen üde színfoltnak számít:

link Forrás

Cyberpunk 2077

A lengyel CD Projekt Red által fejlesztett játék már évek óta tartja lázban a cyberpunk szerelmeseit. Öt éve egy alig több mint kétperces, lényegében csak egy állóképet bemutató videót lengettek be a lengyelek, azóta mindenki azt várta, hogy valami történjen már a játék körül. Hát most történt is: egy ígéretes trailer és az E3-on zárt körben bemutatott demo után szinte az összes youtuber és újságíró csak szuperlatívuszokban beszél róla. Bár maga a trailer nem feltétlenül meggyőző, a hiteles források reakciói már annál inkább, nem beszélve a híresztelésekről, miszerint a játék ötvözi majd az FPS-ek és az RPG-k mechanikáját, ellentétben a CD Projekt Red másik játékával, a külső nézetes Witcherrel.

link Forrás

Sable

Wow, wow és wow! A stilizált játékok, mint anno a Zelda: Wind Waker már a látványvilágukkal is sokakat lázba hoznak; persze, mint tudjuk, a látvány nem minden, fontos a mechanika és maga a játékélmény is. Reméljük, mire kijön a Sable, továbbra is a legendás Zelda-sorozathoz lehet majd hasonlítani.

link Forrás

Unravel Two

Ez a játék inkább azért került bele végül a listába, mert az Electronic Arts indie-játék-részlegébe tartozik, és úgy tűnik, hogy az idei E3 legpozitívabb csalódásait bizony az Electronic Arts hozta. Kár, hogy nem a nagy, AAA szintű játékaiban, de azokról majd később, addig is itt az Unravel Two előzetese:

link Forrás

+1: Prey: Mooncrash

Az Arkane Studios és a Bethesda játékát az E3 alatt jelentették be, mi közben ki is próbáltuk:

link Forrás

A Rossz

Electronic Arts

Az egyik legnagyobb kiadó ugyanúgy befér a rosszak, mint a jók közé: bár az EA Sports alá tartozó játékokat tekintve (FIFA, NBA, stb. ) az Electronic Arts jól áll, a legutóbbi Star Wars Battlefront II óta a közvélemény szinte teljesen a kiadó ellen fordult, érthető módon: a játék a „fizess, hogy nyerj” mechanikára építve jött ki, ahol pénzért véletlenszerű tartalmú csomagokat lehetett venni, amik bizonyos játékbeli előnyöket is adhattak azokkal szemben, akik csak az alapjátékot fizették ki. Ez a módszer pedig bizonyítottan a szerencsejátékokra hajazva kopasztotta meg a játékosokat, amíg az egészből olyan nagy balhé nem lett, hogy azóta is ennek a sebeit próbálják gyógyítgatni. Annyira, hogy az EA kijelentette: az új Battlefield 5 másképp működik majd, de már most vannak olyan pletykák, amelyek szerint a kiadó más néven hasonló rendszert készül bevezetni.

További sajnálatos hír, hogy a legendás Command & Conquer olcsó mobiljátékként tér vissza. Tökéletes példája annak, hogyan kell elpazarolni és lejáratni régi nagy címeket, amiket egy kiadó ural.

link Forrás

Jó lenne továbblépni az Electronic Artstól, de egyszerűen nem lehet kihagyni az amúgy alapjáraton nagyon is ígéretesnek tűnő Anthem körüli viharfelhőket.

Nem túl bíztató, hogy Steve Gilmour vezető animátor távozása a Mass Effect: Andromeda bukása után túlságosan is szorongatja a fejlesztő cég nyakát. Rengeteg hírt lehetett olvasni róla, hogy mennyire stresszel teli az Anthem fejlesztése. Az idei E3-on látványos, akcióval teli, bár a Destinyre túlságosan is emlékeztető játékmenetet mutattak ugyan, de a játék RPG részéről sajnos továbbra sem lehet tudni semmit. Az sem biztató, hogy mindig online kell lenni a játékhoz, még akkor is, ha az ember is egyedül játszik.

Fallout 76

Úgy látszik, a Bethesda jó helyre szervezte ki az online funkció fejlesztéseit, és a Fallout 4-gyel már bizonyította, hogy érdekes világokat tud építeni. Kár, hogy ez a játék már szinte egyáltalán nem lesz RPG. Vagyis valószínűleg tényleg jó játék lesz, csak éppen nem jó Fallout-játék. További intő jel, hogy mint az Anthemnél, itt is csak online lehet játszani.

link Forrás

A Béna

Az Electronic Arts sajtókonferenciája

Unod már, hogy játékosként kezelnek? Mindig is érdekelt, hogy milyen lehet részvényesként részt venni egy direkt nektek összeállított prezentáción? Jó hírünk van, az idei EA-konferenciát mintha pont ezzel a megfontolással rendezték volna meg. Kár, hogy a székekben nem részvényesek ültek., pedig szép játékokat sorakoztattak fel, főleg a független fejlesztések között.

link Forrás

A Square Enix sajtókonferenciája

Nesze semmi, fogd meg jól: így lehetne értékelni a Square Enix éppen hogy félórás sajtókonferenciáját. Kár érte, főleg, hogy a bemutatón csak úgy röpködtek az ígéretes címek: Shadow Of The Tomb Raider, Nier Automata: BECOME AS GODS, Octopath Traveler, Just Cause 4, stb.

link Forrás

Az Xbox úgy, ahogy van

A Microsoft nagyon lassan kapcsolt az utóbbi években a Sonyhoz képest, és exkluzív játékok terén teljesen el van maradva. Idén sem mutatta azt, hogy sokat közeledne legfőbb vetélytársához, és így bizony nehéz lesz meggyőzni a konzolvásárlókat, hogy Playstation helyett az Xboxot kellene választaniuk.

link Forrás