Mercedes, Audi, Cadillac: ezzel járnak a világ hatalmasságai
106 ország 131 vezetőjének 135 szolgálati autója alapján a legnépszerűbb állami autómárka a világon a Mercedes-Benz, amiből összesen 49 darabot használnak a különböző országok első emberei. Az összes autó több mint harmadából a legnépszerűbbek az S-osztályú limuzinok, de az észak-koreai vezér, Kim Dzsongun például ugyanolyan klasszikus Mercedes 600 Landaluet luxusszedánt használ, mint a belga király, illetve korábban számos diktátor és egyéb híresség.
A többi német autógyártó luxuslimuzinjai is népszerűek az államfők, miniszterelnökök mindennapi fuvarozásában: sokan A8-as Audi vagy 7-es BMW hátsó ülésén készülnek fel prokolláris megjelenéseikre.
Az angol luxuslimuzinok közül természetesen a Rolls-Royce viszi a pálmát, főleg királyokat szállítanak vele. II. Erzsébet angol királynőt azonban Bentley-ben fuvarozzák, Theresa May angol miniszterelnököt pedig Jaguárban.
A parlamentáris és az olajmonarchiák királyainak, illetve az autokrata rezsimek vezetőinek garázsaiban nemcsak a listában szereplő, mindennapos használatra szánt autók állnak: legtöbbjüknek komoly luxusautó-gyűjtemény áll rendelkezésére.
Az ázsiában gyártott luxusautók nemcsak a gyártó ország vezetői körében népszerűek: Ferenc pápa például inkább egy nyitott KIA-t használ a megszokott, de a II. János Pál elleni 1981-es merénylet óta zárt kivitelben készített Mercedes pápamobil helyett.
Amerikai gyártmányú kocsikkal szinte kizárólag az amerikai kontinensen fuvaroznak államfőket. Az USA elnökét, Donald Trumpot az amerikai elnököknek épített Cadillac One, becenevén a Szörny szállítja.
Idei beiktatására már Oroszország elnöke, Vlagyimir Putyin is orosz gyártmányú luxuslimuzinban érkezett, az Aurus Senat az addig használt Mercedest váltotta.
Kínában 1958 óta Hongqi limuzinokkal szállítják az államfőket: az első típust egy 1955-ös Chryslerről koppintották, a jelenlegi L5 is ugyan retró stílusú, de 800 ezer dolláros árával csak a Rolls-Royce-ok versenyezhetnek.
Uruguay csodabogár exelnöke, José Mujica ezzel szemben egy pár ezer dolláros, 1987-es Volkswagen Bogárral járt.
Egyéb európai gyártmányokat leginkább a gyártó ország vezetői használnak: