Szégyen és gyalázat: 18 millió darab, 6 ezer tonnányi fagyasztott pizzát evett meg a magyarság egyetlen év leforgása alatt
2017. júniusa és 2018 júliusa között több mint 8 milliárd forint értékben vásárolt a magyar lakosság fagyasztott pizzát. Ez összesen 6 ezer tonna mélyhűtött pizzát jelent, ami 12 százalékos mennyiségi növekedés az előző év azonos időszakához képest – derül ki Nielsen Holding Rt. piaci elemzéséből.
Az értékesített pizzák több mint kétharmada, 100-ból 68 a diszkontokból és szupermarketekből kerül a kosarakba. A 300-349 grammos fagyasztott pizzáké a piac értékbeli forgalmának több mint fele, a valamivel nagyobb, 350-399 grammos pizza a forgalom egyötödét viszi. A sajtóközlemény szerint a fagyasztott pizzapiac negyedét kitevő sonkás változat a legnépszerűbb, aztán a szalámis, a hawaii, a négysajtos és a sima sajtos, úgynevezett Margherita következik.
A Nielsen adatai szerint a fagyasztott pizza fogyasztását az évszakok változása nem érinti, forgalma folyamatos és egyre növekszik. Budapesten és környékén realizálódik az értékbeli forgalom 42 százaléka, a legkevesebb fagyasztott pizzát a délnyugati országrészben vásárolják.
A Norvégiában nemzeti eledellé választott mélyhűtött pizzából az Egyesült Államokban fogyasztják a világon a legtöbbet. A statista.com összesítése szerint tavaly az 1 milliárd dollárt is meghaladták a mirelit pizzák eladásából származó bevételek. Az alábbi ábrán a legnépszerűbb márkák forgalma látható: