Húsz kilométer per órával száguld a Legóból épült Bugatti
20 kilométeres óránkénti sebességre képes, alig több mint öt lóerős, mégis pillanatok alatt meghódította az internetet a Bugatti új modellje. A Chiron 2.0-ás verziója Lego-alkatrészekből épült, mégis könnyebb, mint az eredeti modell: alig 1500 kilogramm. Az autót húszan szerelték össze, egymillió építőelemből, 13 ezer munkaóra alatt. A Bugattin a kerekeket leszámítva minden a legendás dán játékgyár elemeiből épült. A kocsit Andy Wallace ex-autóversenyző tesztelte, így:
Persze nem az első eset, hogy egy autó valós arányú mását Lego-elemekből felépítették. Készültek már így különféle Ford-modellek, de Ferrarik és McLaren-modellek is. Csakhogy a korábban így készült autók rendszerint lényegesen többet nyomtak a mintájukul szolgáló modelleknél, illetve azokat nemhogy vezetni, beléjük ülni sem lehetett. A korábbi autók építésénél ráadásul minden egyes elemet be is ragasztóztak, így szavatolva a modellek tartósságát. A most épült Bugattinál viszont nem használtak ragasztót. Néhány korábbi Lego-autó építési munkálatai:
Károsanyag-kibocsátása nincs, és a jövőben nem is klasszikus műanyagból készül
A Lego-gyárban éppcsak megoldották, hogyan építsenek működő versenyautót műanyagdarabkákból, de a billundi cég számára nem ez a legnagyobb kihívás. A játékgyártó a jövőben le akar állni a fosszilis energiahordozók felhasználásával, ami meglehetősen nagy kihívás egy műanyag építőelemek gyártásából élő vállalatnak. A Lego vezetősége mindenesetre úgy tervezi, hogy 2030-ra minden Lego-darabka növényi alapú vagy újrahasznosított anyagokból készül majd. A különbséget pedig senki nem fogja észrevenni.
A dán gyártó egy ideje már próbálja kiiktatni a kőolajfelhasználást a gyártási folyamatokból. Ennek eredményeként rukkoltak elő idén márciusban azzal, hogy a Lego-univerzum növényeket formázó elemeit (fákat, füvet, virágokat) a jövőben bioműanyagból, cukornádalapú, környezetkímélő anyagból gyártják majd. Küldetésük részleteit ebben az animációban hozták nyilvánosságra: