Nevet váltott a Facebook
A Facebook éves AR- és VR-konferenciája, a Connect csütörtöki eseményén Mark Zuckerberg bejelentette, hogy a közösségimédia-, onlinehirdetés-, virtuálisvalóság-piacon vezető szerepet betöltő, és számos más területen aktív techvállalat új néven folytatja tovább, így a cég hivatalos neve mától az, hogy Meta.
A cég vezetője beszédében elmondta, hogy a Facebook jövője túlmutat bármely más vállalatáén, és megjegyezte, hogy „a Facebook a világ egyik legtöbbet használt terméke. Egy ikonikus közösségimédia-brand. De a név egyre inkább nem tudja magába foglalni mindazt, amit csinálunk.” Elmondta, hogy a közösségimédia-appok fejlesztése mindig fontos része lesz a cégnek, de jelenleg túl nagy energiát összpontosítanak a központi app fenntartására, miközben a jövő másfelé mutat. „Itt vagyunk 2021-ben, és a készülékeinket még mindig appokra tervezik, és nem az emberekre” – mondta.
A névváltással Zuckerbergék hivatalosan is beleállnak a metaverzum-építésbe. A virtuális valóságban létező közösségi hálózat kiépítéséről szóló hírek idáig a cégvezető interjúira hivatkoztak, de ez a lépés már papíron is jelzi a fókuszváltást.
Az időzítés is vet fel kérdéseket, mivel a cég jelenleg története legnagyobb botránya közepén áll. Az elmúlt hetekben számos belső dokumentumot szivárogtattak ki a sajtónak, amik arról tanúskodtak, hogy a Facebook tisztában van azzal, milyen károkat okoz a társadalomban, de nem igazán tettek ellene.
A techvilágban nem szokatlanok a névváltások, a fókuszváltás miatt lett például Apple az Apple Computersből és Tesla a Tesla Motorsból, de arra is van példa, amikor egy cég már túl sok területtel foglalkozott, hogy megtartsa a régi nevét: a Google 2015-ben változtatta meg a cégcsoport nevét Alphabetre, amelynek a Google külön egységként lett tagja.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten: