A Facebooknál majdnem annyit költenek display hirdetésekre, mint az összes többi nagy techcégnél együttvéve

Brutális mértékben uralja a weboldalakon megjelenő reklámok, a display hirdetések piacát a Facebook és a Google az USA-ban. A teljes display torta a statisztikák szerint 37,36 milliárd dollár értékű volt 2017-ben, ennek a nagy techcégek több mint a felét, 21,38 milliárd dollárt vittek el az idén. Pontosabban a két legnagyobb: a Facebook és a Google. 

Mellettük még a Twitter és a Yahoo bír kimutatható eredményekkel, a többi vállalat azonban csak a morzsákat csipegeti – a többi nagy techcég sem értékben, sem a növekedés volumenében nem látszik versenyképesnek ezen a piacon.

A négy nagy közül is kiemelkedik a Facebook, ahol egyedül majd akkora a display-költés 2017-ben, mint az összes többi felületen együttvéve: a Facebook 10,03 milliárd dollárt zsebel be, a Google, Twitter, Yahoo, AOL, Amazon, LinkedIn és IAC együtt pedig 11,6 milliárdot. A különbség pedig egyre nő a Facebook és a követők között.


Ola Rosling sztárstatisztikus kiderítette, hogy nem tudunk többet a majmoknál

Budapesten tartott előadást a Tények (Factfulness) című sikerkönyv társszerzője. A könyv és az előadás alapján a világ sokkal jobb hely, mint ahogy általában hisszük: a Nobel-díjas kutatók és a hétköznapi halandók is alapvetően el vannak tájolva a valósággal kapcsolatban. Tizenhárom egyszerű kérdésből a legtöbben alig néhányra tudják a választ.