Az űrből fedezték fel a világ egyik legnagyobb pingvinkolóniáját

Hatalmas, mindeddig ismeretlen, 1,5 milló Adélie-pingvinből álló kolóniát fedeztek fel a kutatók az űrből. A pingvinek, amelyeket felfedezőjük, Jules Dumont d’Urville Adèle nevű feleségéről nevezett el még 1840-ben, az Antarktiszi-félsziget legészakibb, sziklás pontján, a Danger Islands nevű szigetcsoporton zsúfolódtak össze.

A kutatók úgy bukkantak rájuk, hogy az amerikai Landsat által az űrből készített felvételeken hatalmas ürüléknyomokat fedeztek fel, aztán még nagyobb felbontású fotókon keresték a madarak nyomait.

A csoport egyik tagja, az Oxford Egyetemen kutató Dr. Tom Hart a BBC-nek elmondta, hogy teljes meglepetésként érte őket a kolónia létezése: „a klasszikus esete annak, amikor ott talál valamit az ember, ahol senki nem kereste".

Az űrbeli felfedezés után, néhány évvel ezelőtt a kutatók felkeresték a hajóval rendkívül nehezen megközelíthető, vastag jégtakaróval körbevett Danger Islandset, és drónokat vetettek be a pingvinek felderítésére. Összesen 751 527 pingvinpárt számoltak össze, és kiderült: a szigetcsoporton található a világ harmadik és legnagyobb Adélie-pingvin-kolóniája.

Tudós? Akkor ateista!

Stellan Ottosson svéd szerző magyarul frissen megjelent Darwin-életrajza érdekes, de meglehetősen egyoldalú képet ad az evolúcióelmélet atyjáról, a tudósról, apáról, angolról, ateistáról és teológusról.

Száz méter mély szénhidrogéntavakat találtak a Titánon

A Szaturnusz legnagyobb holdja, a Titán ősi Földre emlékeztető viszonyai, vastag légköre, szénhidrogéntengerei és tavai, szénhidrogén-esőzése, vándorló dűnéi, folyóvölgyei, érdekes szerves kémiai folyamatai és felszín alatti globális folyékony vízrétege az egyik legizgalmasabb tudományos célponttá teszik a holdat Naprendszerben.