A sofőrt hibáztatja a Tesla az önvezető autó halálos balesetéért

Március 23-án egy alig pár hónapos Tesla – volánjánál a 38 éves Walter Huanggal – nekivágódott a kaliforniai 101-es sztráda sávelválasztó falának Mountain View város közelében. A gépjármű az ütközés következtében rommá tört, Huang pedig a kórházba szállítás után nem sokkal meghalt. 

A helyi autópálya-rendőrség így tudósított az esetről:

A család szerint az autógyár a felelős a tragédiáért, szerintük az önvezető üzemmód hibájából következett be a baleset. A Tesla viszont, részvétnyilvánítások közepette, az autóban ülő úrvezetőt nevezi felelősnek – olvasható a Fortune beszámolójában.

Az autógyár hivatalos közleménye szerint az ütközés előtti percekben az autó mesterséges intelligenciája többször figyelmeztette Huangot, hogy az önvezető üzemmód ellenére tartsa kezeit a kormányon. Az utólagos vizsgálat azonban feltárta, hogy a végzetes baleset előtti másodpercekben a sofőr ezt nem tette meg. 

Az önvezetés félig önvezető üzemmódot jelent. Az autó legfeljebb a sávváltások, a sebességtartás és a forgalomfigyelés tekintetében nem kíván beavatkozást, de ilyenkor is kér visszajelzést a sofőrtől – fogalmaz a közlemény. 

A Tesla szerint az amerikai közlekedésbiztonsági hatóságok már korábban is vizsgáltak olyan baleseteket, amelyekben a Teslák önvezető rendszerét hibáztatták, de eddig mindig kiderült, hogy nem a gép, hanem az ember a felelős.

Az önvezető Uber által halálra gázolt biciklis esete után az alábbi cikkben elemeztük az okokat: