A sofőrt hibáztatja a Tesla az önvezető autó halálos balesetéért
Március 23-án egy alig pár hónapos Tesla – volánjánál a 38 éves Walter Huanggal – nekivágódott a kaliforniai 101-es sztráda sávelválasztó falának Mountain View város közelében. A gépjármű az ütközés következtében rommá tört, Huang pedig a kórházba szállítás után nem sokkal meghalt.
A helyi autópálya-rendőrség így tudósított az esetről:
A család szerint az autógyár a felelős a tragédiáért, szerintük az önvezető üzemmód hibájából következett be a baleset. A Tesla viszont, részvétnyilvánítások közepette, az autóban ülő úrvezetőt nevezi felelősnek – olvasható a Fortune beszámolójában.
Az autógyár hivatalos közleménye szerint az ütközés előtti percekben az autó mesterséges intelligenciája többször figyelmeztette Huangot, hogy az önvezető üzemmód ellenére tartsa kezeit a kormányon. Az utólagos vizsgálat azonban feltárta, hogy a végzetes baleset előtti másodpercekben a sofőr ezt nem tette meg.
Az önvezetés félig önvezető üzemmódot jelent. Az autó legfeljebb a sávváltások, a sebességtartás és a forgalomfigyelés tekintetében nem kíván beavatkozást, de ilyenkor is kér visszajelzést a sofőrtől – fogalmaz a közlemény.
A Tesla szerint az amerikai közlekedésbiztonsági hatóságok már korábban is vizsgáltak olyan baleseteket, amelyekben a Teslák önvezető rendszerét hibáztatták, de eddig mindig kiderült, hogy nem a gép, hanem az ember a felelős.
Az önvezető Uber által halálra gázolt biciklis esete után az alábbi cikkben elemeztük az okokat:
Élet az első Uber-halál után: az USA államai sorra tiltják be az önvezető autók tesztelését
Kalifornia után Arizona is kiutasította az Ubert az első önvezető autó által okozott halálos közúti baleset után, miközben egyre több részlet derül ki, hogyan vette semmibe a cég a biztonsági előírásokat. Az Nvidia is felfüggesztette a teszteket.