A Daimler is beszállt a Taxify-ba, amely így az Uber legnagyobb riválisa lehet

2018.05.30. · gazdaság

A magát egy észt startupból az egyik legsikeresebb utazásmegosztó szolgáltatóvá kinövő Taxify 175 millió dollárt gyűjtött össze befektetésekben – az összeg legnagyobb részét, több mint 100 milliót a Mercedes-Benz tulajdonosa, a Daimler fizette.

De nem csak egy egyszerű befektetésről van szó: a frissen begyűjtött összeg mellett szerdán azt is bejelentették, hogy a Daimler egy képviselője beül a Taxify igazgatótanácsába, a Financial Times egyik forrása szerint pedig a Taxify-t össze is olvasztják a Daimler saját utazásmegosztó appjával, a Moovellel. Ezzel a Taxify körülbelül 10 milliós felhasználói bázisa 25 százalékkal nőne.

A befektetők között a Daimler mellett megtalálható a Kínában az Ubert felvásárló Didi, a Korelya Capital nevű európai kockázatitőke-alap, valamint a szintén észt, TransferWise nevű fintech-cég is.

photo_camera Fotó: Taxify

Az autógyártók egyre nagyobb kedvvel szállnak be a szárnyaló utazásmegosztó szolgáltatásokba, amelyek fő célközönsége az autót nem birtokló emberek csoportja. A befektetés mellett plusz üzleti lehetőséget jelent, hogy a szolgáltatók flottáinak feltöltésekor, illetve bővítésekor nagy tételben lehet autókat eladni – a Volvo nemrég 24 ezer sportautó eladásáról egyezett meg az Uberrel 1,4 milliárd dollár értékben, a Jaguar pedig 20 ezer elektromos autót ad el hamarosan a Waymónak.

A 2013-ban alapított, 500 ezer sofőrt és 10 millió felhasználót számláló Taxify jelenleg 25 ország 40 városában (köztük Budapesten is) üzemel, de a befektetések eredményeként további több tíz városba terjeszkedne a cég, amellyel már valódi riválisa lehetne az Ubernek az európai és afrikai térségekben. A Daimler egyébként többek közt a MyTaxi nevű szolgáltató tulajdonosa is, 2017-ben pedig épp az Uberrel egyezett meg a cég önvezető autóinak fejlesztéséről.