Zuckerberg a saját haverját nevezte ki az Instagram vezetőjének a fellázadt alapítók távozása után
A tinédzserek körében már egy ideje nem a Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal: egy idei felmérés szerint a 13-17 éveseknek már csak a 15 százaléka preferálja Mark Zuckerberg első számú termékét, míg az egyelőre független Snapchat 41 százaléka mellett még a 2012 óta a Facebook alá tartozó Instagramot is 22 százaléknyian tartják a kedvenc közösségi oldaluknak.
Emiatt kiemelten fontos volt a Facebooknak az, hogy a képmegosztó appnak indult Instagram jó kezekbe kerüljön, miután az Instagram két alapítója, Kevin Systrom és Mike Krieger szeptember végén bejelentette, hogy távozik a cégtől. A két férfi eredetileg azzal magyarázta a felmondást, hogy szükségük van a pihenésre, hogy visszanyerjék kreatív energiáikat, de a Recode összefoglaló cikke szerint ennél viharosabb volt a kapcsolat Zuckerberg és a duó között.
Systrom és Krieger nemcsak a Facebook fokozódó adatvédelmi botrányait érezte károsnak az Instagramra nézve, de az olyan apró változtatások is szúrták a szemüket, mint hogy az Instagram-posztok Facebookon való megosztásánál egy ideje már nem tünteti fel az anyaoldal, hogy a fotó a képmegosztóról származik.
Az ilyen belső konfliktusoktól csak úgy tudott szabadulni Zuckerberg, ha egy bizalmasát ülteti az Instagram vezetői székébe, és a hétfői bejelentés szerint így is tett: mostantól Adam Mosseri irányítja a kép- és videómegosztó közösségi oldalt. Mosseri 2008-ban csatlakozott a Facebook dizájnért felelős csapatához, aminek az irányítását nyolc hónap után át is vette. 2012-től a Facebook egyik legfontosabb eleméért, a hírfolyamért felelős igazgatónak nevezték ki, majd 2018 májusában került át az Instagramhoz termékmenedzserként, mielőtt most átvette a vezetést.
A Recode szerint Mosseri nemcsak Zuckerberg (és a cég talán második legfontosabb embere, Chris Cox) bizalmasa és barátja, de a nyilvánosságot kerülő Facebook-vezetők között ő az egyik legláthatóbb, legaktívabb magas beosztású alkalmazott.
Az Instagram az egymilliárd felhasználója és a fiatal felhasználók megtartása mellett azért is fontos a Facebooknak, mert a cég más főbb termékeivel (Messenger, WhatsApp) ellentétben profitot termel, és ennek felügyeletére valószínűleg nem találhattak jobb embert Mosserinél, aki a Facebook hirdetési bevételeinek legnagyobb százalékáért felelős hírfolyam igazgatásával már rátalálhatott az ideális receptre.
A szakértők szerint most az a legnagyobb kérdés, hogy a cégcsoport központosítása a jobb felhasználói élményt szolgálja-e majd, vagy sikerül szétbarmolni az alapítók irányítása alatt a Facebooktól markánsan elkülönülő Instagramot, és lényegében egy második Facebook-hírfolyammá változtatják az appot.