Az amerikaiak többsége nem oktatná iskolákban az arab számokat

Az amerikaiak többsége betiltaná az arab számokat – számolt be a ScienceAlert és az ILFScience mellett több orgánum is egy friss közvéleménykutatás eredményéről.  

A CivicScience nevű közvéleménykutató cég a 3624 fős reprezentatív mintán alapuló felmérésének fő kérdése az volt, hogy „Tanítsák-e az arab számokat az amerikai iskolák a tanterv részeként?”.

A megkérdezettek 56 százaléka nemmel válaszolt. A xenofóbia mértékét felmérni hivatott felmérésben nem magyarázták meg, hogy mik is azok az arab számok.

John Dick, a cég igazgatója a Twitteren azt írta, az eredmény „a legszomorúbb és egyben a legviccesebb bizonyítéka az amerikaiak bigottságának”.

Beszédes az is, hogy a megkérdezett republikánusok 72 százaléka felelte azt, hogy az arab számokat nem kéne tanítani az iskolákban, a demokratáknál „csak” 40 százalék válaszolta ezt. 

Az elfogultság ellenőrző kérdése az volt a felmérésben, hogy „Tanítsák-e az amerikai iskolák természettudományos tantervük részeként George Lemaître katolikus pap elképzeléseit a világ létrejöttéről?”. A demokrata szimpatizánsok 73 százaléka nem tartotta jó ötletnek, hogy az ősrobbanás elméletét kidolgozó belga jezsuita kozmológus Lemaître tanaival közelebbről is megismerkedjenek az amerikai iskolások. 

Korábban hasonló a Qubiten:

Jónapod

Jónapunk jónapod, mondjuk megint a szegényapának, ne bánkódj, ne búsongj, hol a szegényanya, kérdezzük aztán, hol bujkál a szép kerekhasú szegényanya, hol van, merre van, hova dugtad, hol rejtegeted.

Tarha

Az a helyzet, hogy Iggy Pop közepesen sikerült, feketén beültetett félklónja vagyok, anyám, elmondása szerint, illegálisan jutott hozzám, nagyon nem válogathatott, tizenhét éves kora előtt meg kellett szülnie az első gyerekét, ha nem akart büntetőpályára kerülni.