Úttörő szolgáltatások, úttörő informatikai háttér a Trive Banknál
A Trive Bank egy dinamikusan fejlődő, lakossági ügyfeleket megszólító kereskedelmi bank, amely a nemzetközi pénzügyi színtérről érkezett Magyarországra. Kereskedelmi tevékenységét 2023 őszén indította el termékportfóliójának első elemének bevezetésével, mellyel azonnal egyértelművé tette elhivatottságát az elérhető legmodernebb technológiák iránt: a Trive személyi kölcsönét teljes mértékben digitalizált és akár teljes mértékben automatizált hitelelbírálási folyamat mellett vehetik igénybe az ügyfeleik. A legújabb azonosítási és pénzforgalmi technológiák – többek között online (szelfis) azonosítás, elektronikus aláírás és chatbot, PSD2-es jövedelemigazolás – alkalmazása révén a Trive ügyfelei akár az igénylés benyújtását követő 15. percben számlájukon tudhatják az igényelt hitelösszeget, a hét minden napján, a nap bármelyik órájában.
A Trive nem csak termékeinek fejlesztése, hanem működési környezetének megteremtése során is a legnagyobb kényelmet és rugalmasságot kínáló, egyúttal biztonságos megoldásokat preferálja. „A tradicionálistól eltérő technológiákat keresünk, hogy az újdonságokban rejlő lehetőségeket ki tudjuk használni és jobb ügyfélélményt nyújthassunk. Az eHitel bevezetésekor nem volt szükségünk nagy kapacitásra, és bár egyértelmű volt, hogy növekedni fogunk, a nagyobb kapacitást nem akartuk előre finanszírozni. Olyan megoldást kerestünk, amely bármikor, dinamikusan alakítható” – magyarázza Mérő Gábor, a Trive Bank IT igazgatója, hogy informatikai rendszerüket miért a HPE úgynevezett GreenLake szolgáltatásának segítségével építették ki.
A HPE GreenLake olyan IT-platformot biztosít, amelynek segítségével a Trive bérelt erőforrásokkal működhet, ahelyett, hogy saját infrastruktúrát vásárolna. Ez a megoldás különösen előnyös egy induló vállalat számára, mivel az azonnali hozzáférést biztosít a legújabb technológiákhoz, miközben elkerüli a nagyobb kezdeti beruházásokat. Az infrastruktúra szolgáltatásként való igénybevétele révén a Trive rugalmasan, az igényeknek megfelelően skálázhatja kapacitásait, képes gyorsan reagálni a piac változásaira és új termékekkel jelentkezhet anélkül, hogy a háttérrendszerek kiépítése akadályozná azok fejlesztését vagy bevezetését.
„Idén két további szolgáltatás, a betétszámla- és a hitelkártya-termékek bevezetését tervezzük, melyet a jövőben többek között a folyószámla-szolgáltatás fog követni. A betétszámlavezető-rendszer az első pénzügyi rendszer, ami a HPE GreenLake platformon fut, és eddig teljes mértékben megfelelt a várakozásainknak. Megnyugtató a tudat, hogy az új termékek bevezetése kapcsán infrastrukturális, kapacitásbeli akadályokkal biztosan nem kell számolnunk, köszönhetően a Hewlett Packard Enterprise és a rendszerünket kiépítő partnere, a DataCare megoldásának” – teszi hozzá Jóri Csaba, a Trive Bank termék és marketing igazgatója.
A HPE GreenLake-nek, mint a Trive informatikai platformjának, a hatóságok előtt is „vizsgáznia kellett”: a magyar pénzügyi szabályozási követelményekkel összhangban a HPE GreenLake teljes mértékben megfelel a hazai jogszabályoknak. Bár az informatikai környezet nem képezi a vállalat tulajdonát, az adatmenedzsment és a működtetés teljes mértékben a Trive felügyelete alatt áll, ezért a HPE-nek nincs hozzáférése az ügyféladatokhoz. A HPE GreenLake tehát a kereskedelmi bankok szigorúan szabályozott világában, így számos további szektorban is képes alternatívát nyújtani a költséges informatikai beruházásoknak.