A Mercedes kibérelt egy Teslát, szétszedte, letesztelte, elment vele Barcelonába, de csúnyán lebukott

Az autóiparban bevett gyakorlat, hogy a gyártók megveszik versenytársaik új modelljeit, majd darabokra szedik őket, hogy megtudják, milyen technológiával  állnak szemben.

Érthető tehát, hogy a Mercedes-Benz is tanulmányozni akarta a Tesla Model X-et, mielőtt piacra dobta volna a saját Tesla-gyilkosnak kikiáltott, teljesen elektronikus SUV-ját. Az viszont kevésbé érthető, hogy miként tett szert a patinás német cég a tesztelni kívánt Model X-re: ahelyett, hogy vett volna egyet, a Mercedes anyavállalata, a Daimler még júniusban fogta magát, és egész egyszerűen bérelt egy Teslát a Sixt autókölcsönzőtől, derítette ki a Spiegel. 

Sem a Sixt, sem az autó eredeti tulajdonosai – egy bajor pár, akik épp Szicíliában vakációztak, miközben a Sixt kiközvetítette az autójukat az inkognitóban ténykedő Daimlernek – nem sejtették, min megy majd keresztül az egy hétre kikölcsönzött Tesla. 

Sindelfingenből egészen Barcelonáig mentek vele

Az autókölcsönző cég viszont az autó GPS-adataiból utólag kiderítette, hogy a Model X részt vett egy sor komoly teszten: a Mercedes tesztelői elvezettek vele Barcelonáig, ráküldték a tesztpályájukra, sőt hő- és rázkódási vizsgálatoknak is alávetették. Később darabokra szedték, majd ismét összerakták, mielőtt visszavitték a némileg viharvert konkurens modellt a Sixtnek – foglalta össze a történteket a Quartz.

Ha nem felejtettek volna véletlenül a kesztyűtartóban egy gyanakvásra okot adó papírt, amely a Mercedes sindelfingeni technológiai központjából származott, talán soha nem értesül a világ a Daimler üzelmeiről.

A Mercedes sindelfingeni technológiai központja

Ez a dokumentum azonban az autó GPS nyomkövetőjének adataival kiegészítve már feketén-fehéren megmutatta, mit műveltek a Teslával az autóbérlők (az eljárás természetesen ütközik a Sixt szerződési feltételeivel).

A Daimler a hírek szerint részben kárpótolta az autó tulajdonosait, ők azonban további 15 ezer euró kártérítést követelnek. A Spiegel, ami az autó GPS-éből kinyert térképeket és útvonalakat is közzétette, úgy tudja, hogy a Mercedes által csaknem tönkretesztelt Tesla fényezése megsérült, a csomagtér ajtaja megvetemedett, a burkolati elemek egy része hiányzott,  a többit meg úgy ragasztották vissza.

Nem először fordult elő ilyesmi a Daimlerrel. Áprilisban egy ápolási szolgáltató cég nevén bérelték ki a Deutsche Post DHL elektromos minibuszát. Miután a cég a GPS segítségével felfedezte a turpisságot, ipari kémkedéssel vádolta meg a Mercedes anyavállalatát. Válaszában a Daimler azzal érvelt, hogy az autóbérleti szerződés legális keretei között járt el, és az autógyártók világában egyébként is megszokott az ilyesmi.