Fantasztikus fotókat küldözget haza a Juno a Jupiterről

Az amerikai űrhivatal, a NASA Juno nevű űrszondája 2011-ben indult útnak, és öt évébe telt, hogy eljusson a Naprendszer legnagyobb bolygója, a Jupiter közelébe. A szonda egy hete, február 7-én már hetedik alkalommal került közel a bolygóhoz, és készített újabb képeket kamerájával, a JunoCammel.

A Juno által készített nyers, fekete-fehér fotók, amelyek néha napok, néha hetek alatt jutnak vissza az űrből a Földre, egy a projektnek rendelt weboldalon kötnek ki, ahol a bolygórajongók kezelésbe veszik őket, és addig matatnak rajtuk, amíg ilyen fotók nem lesznek belőlük:

Fotó: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/Kevin M. Gill

Hőhullám Stockholmban, árvizek Zágrábban – városokra bontották a klímaváltozás hatásait egy új tanulmányban

Prágában brutális kánikula, Dublinban pusztító árvíz, Madridban extrém aszály – sorolja a 2050 után várható fejleményeket a legfrissebb klímaforgatókönyv. Dél-Európa szárazabb, Észak-Európa melegebb lesz, Közép-Európa városait hőhullám izzasztja, az egyenetlen csapadékeloszlás pedig leginkáb Nagy-Britanniát fenyegeti áradásokkal.