Fantasztikus fotókon, ahogy cosplayesek élőben nyomják a World of Warcraftot egy cseh erdőben

2018.05.02. · TECH

A múlt hét végén gnómok, törpök, árnyelfek, orkok, trollok, továbbá goblinek népesítették be egy közép-csehországi erdőt. Ahány faj és karakter csak létezik a World of Warcraft (WoW) univerzumában, ellepte az alig ezer lelkes, Moldva-parti Kamýk nad Vltavou városka környékét. A Blizzard Entertainment 2004-ben megjelent nagyon sok szereplős online szerepjátéka (massively multiplayer online role-playing game, avagy MMORPG) egyike a legnépszerűbbeknek a műfajban: mára öt és félmilliós előfizetői táborral rendelkezik.

A 15 fős szervezőbrigád a valós emberi történelem csatáit újrajátszó hagyományörzők mintájára szervezte meg a kétnapos hadijátékot. Az Azeroth címen 2009 óta minden tavasszal megrendezett hétvégi szeánszra idén a Reuters prágai tudósítója is felfigyelt, szűkszavú beszámolója mellé látványos képgaléria készült.

A szervezők nyilvános galériái még többet elárulnak arról, hogy Bohumil Hrabal honfitársai miként teszik valósággá a képzelet világát. Íme egy kis ízelítő az idei játékokról:

photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara
photo_camera Fotó: Azeroth.cz/Tara

Valós csaták virtuálisan újrajátszva

A táblás társásjátékokhoz hasonló szabályrendszer mentén bonyolódó élő szerepjáték (live action role-playing game, LARP) régóta létező műfaj szerte a világban. Az elmúlt évek fejleménye, hogy a különféle MMORPG-motorok felhasználásával a fejlesztők történészekkel szövetkezve egykorvolt eseményeket rekonstruálnak.

A Történelmi Animációs Egyesület több mint egy évtizede gyúrja át a számítógépes játékokból ismert látvánnyá a hadtörténet jeles ütközeteiet. A 1526-os mohácsi vész hét éve publikált 21 perces összefoglalója például így néz ki:

link Forrás

Fejlesztettek olyan oktatási segédanyagot is, amelynek köszönhetően az ókori Pannoniában barangolhat a korszak iránt máskülönben kevéssé érdeklődő diák is.

link Forrás

Hogy a virtuális játék ma már messze nem csak a gyártókat és fejlesztőket gazdagító szórakozás, arról az alábbi cikkeinkben írtunk bővebben:

link Forrás
link Forrás