Rekordgyorsasággal lépte át a milliárd dolláros értékhatárt egy e-rollereket gyártó startup, a Bird

2018.06.15. · gazdaság

A 2018-as év egyik legnagyobb startup-trendje az elektromos rollereket gyártó vállalkozások megjelenése és gyors felemelkedése volt. Kalifornia utcáit mostanra szabályosan elárasztották a legnagyobb befektetéseket vonzó három cég, a Bird, a LimeBikes és a Spin járművei. Közülük is a Bird szakított igazán nagyot, és még szilícium-völgybeli mércével is sikerült gigarekordot döntenie.

A 2017 szeptemberében, egy volt Uber-alkalmazott által alapított céget márciusban még 400 millió dollárra értékelték, de miután májusban még 150 millió dollárt sikerült begyűjtenie a befektetőktől, az értékelése 1 milliárd dollárra ugrott. Így a Bird kilenc hónap alatt érte el a milliárdos értékhatárt, ami majdnem egy évvel kevesebb, mint az eddigi csúcstartó, a 3D-nyomtatással foglalkozó Desktop Metal 21 és fél hónapos rekordja.

photo_camera Fotó: Facebook / Bird

A kockázati tőkések ritkaságuk miatt csak unikornisnak nevezik a legalább 1 milliárd dollárra értékelt startupokat, de a CB Insights adatbázisa szerint már 240 ilyen vállalkozás van a világon. A Bird a következő körben még 300 millió dollárt szeretne összegyűjteni a befektetőktől, amivel az értékelése 2 milliárd dollárra emelkedhet.

Épphogy megjelentek, már korlátozzák őket

A Bird ugyan Los Angeles-i központú startup, de a két nagy rivális, a LimeBikes és a Spin San Franciscóban működik, ahol már törvényt is hoztak az elektromos rollerek szabályozására. A város közlekedési hatósága már hetekkel az e-rollerek özönlése után összeült, és eldöntötte, hogy májustól engedélykötelessé teszi az új típusú járművek használatát.

Elsősorban azért alakult ki ellenségeskedés az e-rollerekkel szemben, mert a mobilalkalmazáson keresztül, közösségi rendszerben bérelhető járműveket (amelyek 25 km/h-val is tudnak közlekedni) nemcsak a járdán használják, de mivel dokkoló állomással nem rendelkeznek, a járda szélén is hagyják őket használat után.

„Ezek a rollerek minden bizonnyal képesek néhány közlekedő hasznára lenni San Francisco összetett közlekedési világában, de ez nem azt jelenti, hogy feláldozzuk azokat a helyeket, amelyeket a gyalogosok, a kerekesszékes emberek, a babakocsis szülők számára tartunk fenn” – hangzott el a San Francisco-i gyűlésen.

link Forrás