A Facebook rájött, mi hiányzik a Messengerből: a reklámfilmek

Relkámokkal boldogítja ezentúl üzenetküldőjének felhasználóit a Facebook. A cég fokozatosan vezeti be a Messengeren belül elhelyezett reklámfilmeket, a szolgáltatást a felhasználók egy szűkebb csoportján tesztelik, mielőtt a közösségi oldal minden felhasználójánál megjelenne. A facebook azt ígéri, hogy átgondoltan használja majd az új reklámfelületet, amely nem lesz zavaró a felhasználóknak, de a reklámok mindenképp megjelennek. 

A Messengert 1,3 milliárdan használják havonta, így nem csoda, ha a Facebook reklámfőnöke hevesen fogadkozik, hogy nem lesz zavaró a reklámok jelenléte, sőt, még jobb is lesz, ha a beérkező üzenetek között reklámok fogadják a felhasználókat. Stefanos Loukakos arra hivatkozik, hogy a tavaly tesztelt statikus reklámok sem csökkentették a Messenger népszerűségét, így reméli, hogy a maguktól elinduló videók sem fogják elrettenteni a közönséget.

Nem fér el több reklám

A Facebook nemrégiben szembesült vele, hogy már nem fér el rajta több reklám, így a közösségi oldal az elmúlt hat hónap során minden lehetséges helyre hirdetéseket pakolt. A cég közleménye szerint a Messengerben megjelenő videók a beérkező üzenetek mellett fogadnak majd bennünket.

A közösségi oldal reklámjai egyszerre több fronton támadnak: az elmúlt fél évben videóreklámokat helyeztek el a hírfolyamba ágyazva, de az Instagram Storieson is újabb hirdetések tűntek fel. A Marketplace sem úszta meg a hirdetési helyek utáni vadászatot. A titkos favorit az Instagram lehet, a Piper Jaffray elemzői szerint – annak ellenére, hogy a Facebook titkolja, hogy a képmegosztó szolgáltatás pontosan mennyi bevételt hoz a cégnek – 2021-re akár 22 milliárd dolláros nyereséget termelhet.

Nem mindenki fogadta kitörő örömmel azt a hírt, hogy a barátainkkal való beszélgetés közben egyszer csak elindul egy reklámspot, így lehetséges, hogy ha túl sok negatív visszajelzés érkezik, a Facebook végül eláll a tervétől. Az egyik korai próbálkozásuk, a Facebook Deals nevű kuponszolgáltatás alig egy évet bírt ki, míg meg nem bukott, hasonló sorsra jutott a Snapchat-szerű Facebook Poke is.