Jönnek Horvátországba az arcfelismerő reklámtáblák, személyre szabott hirdetésekkel
Bosznia-Hercegovinában már 27 olyan reklámkivetítő működik bizonyos bevásárlóközpontokban, amely arcfelismeréssel operálva jutattja célba a hirdetéseket. A technológiát egy manchesteri székhelyű brit startup, a Bidooh fejlesztette ki.
Az egy éve indult cég a következő három évben háromezer ilyen interaktív kivetítőt telepít Bosznia-Hercegovinba mellett még Csehországban, Romániában, Horvátországban és Szlovákiában. A projekt előfutárát a zsúfolt Manchester Arndale plázában tesztelték: négy darab, több mint két méter magas interaktív táblát állítottak fel, amellyel a vásárlók maguk léphettek kapcsolatba, és így kapták meg a nekik járó hirdetéseket.
Nem véletlenül jut eszünkbe a 2002-es Különvélemény (Minority Report) című hollywoodi disztópia plázajelenete; saját bevallása szerint Abdul Alimot alapító-tulajdonos is épp ezektől a képsoroktól kapott ihletet.
Ott még azért nem tart a fejlődés, hogy a reklámtáblák a nevünkön szólítsanak. A Bidooh kivetítőibe applikált arcfelismerő kamerák egyelőre azt detektálják, hogy az adott eszköz környezetében férfiak vagy nők vannak-e többségben. A Bidooh ennek függvényében játssza le, mindössze egyetlen perces késleltetéssel a platformjára fizetés ellenében feltöltött hirdetések valamelyikét.
A befektetőként Michael Edelsont, a Manchester United labdarúgócsapat klubigazgatóját is maga mögött tudó cég a házon kívüli (out of home, OHH) online reklám-világpiac évi 2 milliárd fontosra (kb. 2,6 milliárd dollárosra) becsült szegmensében kíván érvényesülni. A technológiával a Google és Facebook stratégiájához hasonlóan lehetővé teszik, hogy a reklámozók egy-egy jól kürülhatárolható fogyasztói csoportot vegyenek célba, csak éppen a köztereken.