A nyár elején több milliárd énekeskabóca bújik elő a föld alól Amerikában

A politikusokat tényekkel kell szembesíteni. A tudomány tényeket gyárt. Segíts minél többet publikálni belőlük!

Miután 17 évet töltöttek a talajban, több milliárd észak-amerikai énekeskabóca bújik elő a föld alól a következő hetekben az Egyesült Államok keleti vidékein – figyelmeztetnek a Virginai Műszaki Egyetem (Virginia Tech) entomológusai.

A Virginia délnyugati részén, Észak-Karolina egyes részein és Nyugat-Virginiában várható rajzás során a rovarok (Insecta) osztályának félfedelesszárnyúak (Hemiptera) rendjébe tartozó, az énekeskabóca-félék (Cicadidae) családjába sorolt Magicicada fajai válnak nimfákból felnőtt imágókká és kezdik meg alig pár hétig tartó párzási ciklusukat.

Az amerikai énekeskabócák, vagyis a Magicicada nem fajai máig ismeretlen okokból 13-17 évig lárvaállapotban, a talajszint alatt élnek a ligetes erdők növényeinek szállítószövetein, azok szénhidrátban dús nedveit fogyasztva. Miután nimfaként kibújnak a felszínre, egy utolsó vedlés után kifejlett imágóként, a hímek szédületes ciripelése mellett, néhány hetes násztánc végén fejezik be földi pályafutásukat.

A hét ismert Magicicada faj jellemzője az is, hogy előbújásuk csúcspontján 100 négyzetméterenként akár 1,5 millió példány is lehet belőlük. Ezek a 25-30 milliméteres rovarok ugyanis semmiféle védekező képességgel nem rendelkeznek, az entomológia jelenlegi állása szerint hatalmas létszámuk az egyetlen védelmük.

Észak-amerikai énekeskabóca imágóiForrás: United States Department of Agriculture - közkincs

Az entomológusok a földrajzi előfordulásuk és a 13-17 éves előbújási periódusaik alapján csoportosítják az énekeskabócákat. A Virgina Tech kutatói szerint most az angolul fészakaljnak (brood) nevezett IX. csoporthoz tartozó rovarokra kerül a sor.

Az alábbi videóban a legutóbb 2015-ben rajzó Brood XXIII egyik kifejlett hím imágójának nászdala látható.