Feketére festette a keddi elsötétítési mozgalom az Instagramot
Az eredetileg a zeneiparban dolgozók által kezdeményezett, az afro-amerikaiak elleni rendőri erőszakot elítélő mozgalomnak induló #TheShowMustBePaused (a show-t meg kell szakítani) mozgalom arra kérte szimpatizánsait, hogy kedden posztoljanak az Instagramra fekete négyzeteket.
Az Atlantic Records két vezetője, Brianna Agyemang és Jamila Thomas arra kérte ezzel a zeneipari szereplőket, hogy június 2-án mindenki állítsa le a normál ügymenetet, tartson szünetet a munkában és nézzen körül a közösségében, mit tud tenni az egyenlőségért. „Ez nem csak egy 24 órás kezdeményezés” – olvasható a mozgalomindítók oldalán, és azt ígérik, konkrét akciókkal terveznek igazi változásokat elérni.
A rendőri brutalitás és a rasszizmus elleni kiállást szorgalmazó Blackout Tuesday felhívás hatására kedden eddig világszerte több mint 12 millióan posztoltak, köztük a Warner Music Group, a Sony Music vagy a Columbia Records, illetve a Rolling Stones, a Massive Attack és a Radiohead zenekarok, továbbá a streamingszolgáltatók közül az Apple Music, a Spotify és a Deezer is.
Csakhogy voltak olyanok, akik az eredeti hashtag mellett a 2013-ban indult, a rendőri erőszak eseteinek dokumentálásával, jogsegéllyel és békés utcai demonstrációkkal operáló Black Lives Matter (A fekete élet számít) mozgalom címkéit – #blacklivesmatter, #BLM – is megjelölték posztjaiknál, amivel elindult az Instagramon a fekete négyzetek áradata.
Mindezzel a jó szándékú protestálóknak sikerült a releváns információkat is eltüntetniük a Black Lives Matter mozgalom közösségi felületéről. Polgárjogi aktivisták így arra kérik a zeneipari felhíváshoz csatlakozókat, hogy legyenek oly kedvesek, és töröljék a rájuk utaló címkéket a fekete négyzetek alól.
Korábbi kapcsolódó cikkeink: