2400 dollárt kínál egy cég 24 óra digitális detoxért

Nincsen jövőnk tudomány nélkül, nincsen Qubit nélkületek. Támogasd a munkánkat!

24 órás digitális detox kihívást hirdetett az otthoni szolgáltatások és termékek tesztelésével foglalkozó Reviews.org nevű oldal. A jelentkezők közül a cég választja ki, kik teljesíthetik a kihívást, és ha sikerül nekik, 2400 dollárral ajándékozzák meg őket. Ez egyfelől jó reklám a cégnek, amely egyébként csupa képernyőhöz kapcsolódó szolgáltatás értékeléséből él. Másfelől viszont arra is felhívja a figyelmet, milyen jót tesz a lelki békének, ha az ember néhány percre, órára, sőt akár egy egész napra félreteszi a telefont.

A sikeres pályázáshoz nemcsak a telefont, hanem minden egyéb képernyővel rendelkező eszközt félre kell tenni egy napra az okosórától a játékkonzolon és a tévén át egészen az otthoni okoseszközökig. (A cég azért tisztázta, hogy a mikrohullámú sütő mehet.)

A Reviews.org szerint az az ideális jelentkező, aki amúgy nem tud kütyük nélkül élni (vagy legalábbis úgy képzeli), de azért szívesen kipróbálná magát.

A játék menete

A képernyőmegvonásos reklámakció résztvevői kapnak egy széfet, ahova 24 órára betehetik az elektromos eszközöket, és ha sikerrel járnak, a pénzdíjon túl egy 200 dolláros Amazon-ajándékkártyát is kapnak, amiből összerakhatják saját techmentes túlélőkészletüket a későbbi képernyőmentes időkre. A készletet a Reviews.org olyan eszközökkel javasolja feltölteni, mint például írógép a számítógép pótlására, papírlap, amire üzengetés helyett írni lehet, valamint festék és ecsetek a művészibb szelfikészítéshez.

A jelentkezőknek nemcsak tartózkodniuk kell egy napig a széf feltörésétől, hanem visszajelzést is kell adniuk a túlélőkészletről, és beszámolni az oldalon arról, hogy mit éltek át a digitális detox 24 órájában. A résztvevőknek az Egyesült Államokban bejelentett munkahellyel kell rendelkezniük.

A jelentkezéshez a cég személyes információkat kér, valamint 100 szavas leírást arról, hogy valaki miért érzi magát alkalmasnak a megmérettetésre. Március 26-áig várják a jelentkezéseket, a nyerteseket a cég YouTube-csatornáján hirdetik ki március 29-én.

Úgy képernyőzünk, mint még soha

Az elektronikus készülékek már a 2010-es évekre eluralták az emberek életét – egy nagymintás amerikai felmérés szerint 2019-ben az amerikai tinédzserek átlagosan több mint napi 7 órát töltöttek képernyő előtt –, de 2020 megmutatta, hogy lehet ezt még fokozni. A világjárvány miatt sok százmillió gyerek és fiatal kényszerült távoktatásra, és a munkavállalók tömegei is távmunkára álltak át, ahol kellett és lehetett. Mindez a képernyőidő további jelentős növekedésével járt együtt. Nem csoda, hogy a Reviews.org szerkesztői úgy érezték, hogy van, akinek jól jönne egy kis szünet.

És hol volt még a világjárvány, amikor a zaklatott online életre adott válaszként 2019-ben elkezdett hódítani az Egyesült Államokban a jobb híján dopaminböjtnek elnevezett élestílusreform, amelynek lényege, hogy egy napra félre kell tenni az örömöket, és minél ingerszegényebb (képernyő-, drog-, alkohol-, szex- és társaságmentes) környezetben szembe kell nézni a fájdalmakkal és a gondokkal.

Kapcsolódó cikkek a Qubiten: