Azt tudjuk a diákoktól megtanulni, hogy tök máshogy kell őket tanítani
Egy iskolai kiadvány, a Stáb szerkesztősége tudósítja a 7. kerületi II. Rákóczi Ferenc Szakgimnázium diákjait arról, hogy mi történik az iskolában a digitális témahét alatt. Álhíreket is publikálnak, méghozzá szándékosan. A Stáb keretében a diákok a gyakorlatban tanulják meg például azt, hogy miről ismerszik meg a fake news.
A Qubit stábja a Rákóczi Stábját kérdezte arról, mit tanultak egymástól a diákok és a tanárok:
A digitális írástudatlanság felszámolására harmadik alkalommal, idén április 9-13 között rendezett országos témahéten a Rákócziban az álhírek legfőbb ismérvei mellett arra is fény derül, hogy a dark web a mindenki által ismert internethez, de még a deep webhez képest is „macerásabb”. A jobban informált diákok pedig tökéletesen tisztában vannak vele, hogy a mindenki által használt internet legfeljebb „5-10 százalékát teszi ki magának a világhálónak”.
A tanárok és a diákok „nem ugyanazokat a felületeket” használják, de a tanárok „érdeklődnek a diákok felől” és „néha” a diákok is meghallgatják őket. Nem egyértelmű, ki kit tanít a Rákócziban, legalábbis a digitális témahéten.