Adatbotrány ide vagy oda, bődületes bevételt termelt idén a Facebook
Bár az elmúlt hetekben kirobbant Cambridge Analytica-botrány és Mark Zuckerberg alapító-vezérigazgató szenátusi vegzálása baljós árnyakat vetett a világ legnagyobb social media-vállalkozásának működésére, mindez a frissen közzétett számokon egyáltalán nem látszik, sőt: a Facebook 2018 első negyedévében 11,9 milliárd dolláros bevételt termelt, ami csaknem 3 milliárd dollárral haladja meg a tavalyi első negyedévben összehozott 8 milliárd dollárt. Ez azt jelenti, hogy a Facebook 3 hónap alatt megtermelte az éves magyar bruttó össztermék tizedét.
A bevétel túlnyomó része, 11,7 milliárd dollár hirdetési bevételekből származott, csakúgy, mint 2017 első negyedévében, amikor 7,8 milliárd jött össze hirdetésekből.
A Facebook idén három hónap alatt 4,9 milliárd dollár nyereséget termelt, ami hihetetlen növekedést jelent a tavalyi hasonló időszakban keletkezett 3 milliárd dolláros profithoz képest.
A közösségi oldal napi aktív felhasználóinak száma 1,45 milliárdra növekedett, ami azt jelenti, hogy a Föld 7,6 milliárd lakójának több mint ötöde használja naponta a Facebook szolgáltatásait. Azoknak száma, akik legalább havonta belépnek, 13 százalékkal, 2,2 milliárdra növekedett, miközben a Facebook alkalmazottainak a száma az elmúlt két évben megduplázódott: most 27 742-en dolgoznak a kaliforniai székhelyű cégnél.