Bankkártyát dob piacra az Apple
Hagyományos, plasztik bankkártyával lép piacra az Apple. Az egyik legnagyobb amerikai befektetési bankkal, a Goldman Sachsszal közös termékkel jövő év elejétől fizethetnek a vásárlók – jelentette a Wall Street Journal.
A lap szerint a techcég világszerte közel 167 millió fogyasztó által használt mobilfizetési rendszere után az Apple Pay nevet viselő Apple-Goldman kártya mindkét vállalat gondjain segíthet.
Az Apple az új iPhone-ok értékesítésének lassulása miatt évek óta egyre több figyelmet fordít a mobilfizetések, a streaming-zenei előfizetések és az App Store-ban kínált szolgáltatások fejlesztésére és bővítésére. A Goldman hagyományos üzletágai szintén nem muzsikálnak túl jól – a 2008-as válság óta a bankház értékpapír-kereskedelemből származó bevételei a korábbi kétharmadukra estek vissza. Nem véletlen, hogy két éve beszállt a lakossági piacra, és internetes megtakarítási számlákat, illetve személyi kölcsönket is kłnál. A bankkártyás együttműködés kiterjed majd az Apple-termékekre nyújtott áruhitelekre is.
A hagyományos kártyától az Apple a mobilfizetési szolgáltatás további bővülését is várja. Jelenleg az Egyesült Államokban használatban lévő iPhone-ok mindössze 5 százalékán van aktiválva az Appla Pay, míg nemzetközi szinten 11 százalékos ez a mutató. Elvben azért nagyobb az arány, mivel számos országban, köztük az EU-ban elérhetők a szerződés nélküli megoldások, míg az USA-ban csak a szerződésköteles szolgáltatások vannak jelen. Magyarországon jelenleg hivatalosan nem elérhető a szolgáltatás, a hírek szerint a cég 2018-ban Norvégiában, Lengyelországban és Ukrajnában tervezi az élesítést.