Két év alatt 15 millió amerikai hagyta ott a Facebookot

Bár a Facebook legutóbbi jelentése szerint nemhogy nem csökkent, de néhány millióval még nőtt is az aktív felhasználóinak száma az elmúlt két évben, egy friss közvélemény-kutatás arra jutott, hogy 2017 óta csak az Egyesült Államokban körülbelül 15 millióan hagyták ott a legnépszerűbb közösségi hálózatot.

Az Edison Research nevű piackutató cég adatai szerint amíg 2017-ben a 12-34 éves korosztály 79 százaléka használta a Facebookot, addig 2019-re ez 62 százalékra csökkent, de a 35-54 évesek között is 72-ről 69 százalékra esett vissza ez az arány. Egyedül az idősebbek körében lett népszerűbb a szolgáltatás: az 55 felettieknél 49-ről 53 százalékra ugrott a Facebookot használók aránya az Egyesült Államokban.

Forrás: Edison Research

A cég legutóbbi jelentése szerint globálisan 2,32 milliárd havi aktív felhasználója van a Facebooknak, ebből 242 millióan élnek az Egyesült Államokban és Kanadában, amely területen 2017 elején még csak 234 millió Facebook-felhasználó volt. Az Edison szerint azért is lehet különbség a két adatsor között, mert a Facebook aktív felhasználók alatt is csak azokat érti, akik legalább havonta egyszer megnyitják az oldalt vagy az appot, míg a kutatócég a rendszeres, folyamatos használatra kérdez rá.

A Verge azért megjegyzi, hogy a kutatás módszertanáról és méretéről kevés infót szolgáltatott a piackutató cég, ami egy telefonos kutatás esetében nem túl szerencsés – valószínűleg nem hívtak fel több tízmillió lakost, így a mintát csak kivetítették az egész lakosságra.

Ettől függetlenül még akkor sem kell nagyon szomorkodnia Zuckerbergéknek, ha az Edison számai valósak: a cég szerint a Facebookot otthagyó felhasználók többsége csak házon belül vált, és az Instagramot kezdi gyakrabban használni. A leggyakrabban használt közösségi médiumok között így a Facebook 2017 és 2019 között 62-ről 52 százalékra csökkentette az arányát a 12 év feletti amerikai felhasználók között, míg az Instagram 9-ről 16 százalékra növelte. A másik nagy nyertes a Snapchat volt, amely 9-ről 13 százalékosra nőtt két év alatt.

Kapcsolódó cikkek a Qubiten:

Bemutatták az új Google Glasst

A Google okosszemüvegének legújabb, 999 dollárért árult változatát erősebb processzorral, jobb csippel és kamerával látták el, de a készülék magánszférát veszélyeztető volta miatt már fel sem igazán merül a termék mindennapi használata.