Két napod van még alaposan megfigyelni az égi csodát

2020.07.21. · majom

Július 23-ig még jól látható, utána viszont egyre nehezebben lesz megfigyelhető a Földről a C/2020-F3, más néven NEOWISE üstökös.

Mivel a fényessége is csökken, augusztusban valószínűleg már csak távcsővel lehet látni az égi tüneményt, így az elkövetkező napokban érdemes még az eget kémlelni.

Olvasónknak péntek este 11 óra körül sikerült lefotóznia az üstököst, Pápán, a Vasút utca végéről. Nem sokkal korábban, 22:44-kor járt arra a Nemzetközi Űrállomás, és a szép derült éjszakában binokulárral a Szaturnusz és a Jupiter is jól látszott – írta a képkészítés körülményeiről Lampért Gábor.

photo_camera Fotó: Lampért Gábor

Az üstökös, amelyre a NASA távcsövei már március végén felfigyeltek, fokozatosan egyre jobb pozícióba kerül a megfigyeléshez, a múlt hét óta látható már az esti órákban is, nem csak hajnalban – és egész éjszaka a horizont felett marad. Jelenleg a Hiúz csillagképtől halad a Nagymedve felé – írta az Időkép, amely telepített kamerái segítségével több time-lapse videót is közzétett az üstökös mozgásáról.

Július 10-én még csak a hajnali órákban volt megfigyelhető, ahogy ezen a tihanyi felvételen látható:

Érdemes most megfigyelni, mert legközelebb 6800 év múlva jár erre.