Hibrid szupersportautót mutatott be a McLaren

Nincsen jövőnk tudomány nélkül, nincsen Qubit nélkületek. Támogasd a munkánkat!

Noha a McLaren nem tervezi, hogy a közeljövőben tisztán elektromos meghajtású járműveket dobjon piacra, a vállalat mérnökeit valószínűleg foglalkoztatják a technológiában rejlő lehetőségek. Hogy hasznosítani is tudják őket, arról a cég legújabb szupersportautója, a hibrid hajtású Artura árulkodik. A járművet a cégen belül nagy sebességű hibridként emlegetik, vagyis nem számíthatunk rá, hogy tisztán elektromos verzió is készül belőle.

A specifikációk azonban így is lenyűgözők. A benzines meghajtásról egy háromliteres, ikerturbós, V6-os benzinmotor gondoskodik, ezt támogatja az akkumulátorhajtású villanymotor. A motorok összteljesítménye 670 lóerő; ebből 577-et az ICE motor ad le, a maradékot az elektromos rendszer adja.

Teljesítményét tekintve az Artura összevethető a McLaren másik hibrid szupersportautójával, a 720S-sel, de a csúcsmodellekkel nem rivalizálhat – igaz, nem is arra tervezték. Az Artura minden eleme vadonatúj a műszerfaltól a karosszériáig: a szénszálas váztól a hibrid hajtásvezérlésig az összes alkatrészt csak ehhez a modellhez használták.

A 185500 fontba kerülő Artura 3 másodperc alatt éri el a 0-100 kilométeres óránkénti sebességet, 8,3 másodperc alatt gyorsul 200-ra, és 21,5 másodperc alatt 300-ra. A benzinmotor 40 kilogrammal könnyebb, mint a klasszikus V8-asok, így 10,7 másodperc alatt negyed mérföldet tesz meg, köszönhetően annak, hogy az Artura össztömege a súlyos akkumulátor ellenére is csupán 1395 kilogramm; a McLaren mérnökeinek sikerült 10 százalékkal csökkenteniük az elektromos kábelezés tömegét is.

Az Artura csúcssebességét óránként 205 mérföldben (329 kilométer) korlátozták. A 7,4 kilowattórás akkumulátor hatótávolsága 30 kilométer, a csúcssebessége 130 kilométer óránként. Bár a villanymotor hatótávolsága korlátozott, ez figyelemre méltó teljesítmény, mivel az elektromos meghajtást végző rendszer össztömege csupán 130 kilogramm, és ebben már benne van a 15,4 kilogrammos villanymotor és a 88 kilogrammos akkumulátor is. A villanymotor 2,5 óra alatt 80 százalékos tölthető egy hagyományos EVSE kábellel, de a töltéshez a belsőégésű motor is biztosíthat erőforrást.

A McLarennek ez a harmadik hibrid járműve az utolsóként megjelent P1 óta. A P1 jóval többe, 866000 fontba (359 millió forint) került a 2017-es megjelenés idején, de még ez is diszkontáras modellnek az egy évvel később bemutatott, 1,75 millió fontba (527 millió forint) kerülő Speedtrailhez képest. A McLaren reméli, hogy a jóval kedvezőbb árú Artura jóval népszerűbb lesz az elektromosautó-rajongók körében, mint a korábbi modellek.

Kapcsolódó cikkek a Qubiten: