Csúcson a kriptoőrület: Crypto.com Arénára nevezik át Los Angeles ikonikus helyszínét, a Staples Centert
1999 októberében egy Bruce Springsteen-koncerttel nyitotta meg kapuit Los Angeles nagy multifunkciós rendezvényhelyszíne, a Staples Center, amit a legtöbbet licitáló szponzora, a Staples nevű amerikai irodaszer-kereskedő cégről neveztek el.
A körülbelül 20 ezer férőhelyes aréna azzal vált rögtön ikonikussá, hogy ez volt a Los Angeles Lakers egyik aranykorának központja: egyből a Staples Center megnyitása utáni három évben (2000, 2001, 2002) bajnok lett a Kobe Bryanttel és Shaquille O'Neallel felálló Lakers. Az aréna továbbá többek között a másik NBA-ben szereplő Los Angeles-i kosárlabdacsapat, a Clippers, valamint az NHL-ben játszó hokicsapat, a Kings otthona is, de itt tartják a Grammy-díjátadó gálákat, és ez lesz a kosármeccsek helyszíne a 2028-as Los Angeles-i olimpián.
A rendezvényközpont azonban még idén december 25-től új nevet kap: a kriptovaluta-kereskedelemmel foglalkozó Crypto.com 700 millió dollárt fizet azért, hogy húsz éven keresztül az ő nevét viselje az aréna – az LA Times szerint ez az amerikai történelem legnagyobb névszponzorációs üzletkötése.
„A következő néhány évben az emberek úgy tekintenek majd vissza erre a pillanatra, mint az a pont, amikor a kripto átlépett a mainstream küszöbén” – mondta a lapnak Kris Marszalek, a Crypto.com vezérigazgatója. Megjegyezte, hogy „ez egy briliáns húzás az AEG-s srácoktól, mert a következő évtized a kriptóé” – utalva az arénát üzemeltető Anschutz Entertainment Groupra.
A Máltán bejegyzett, szingapúri központú Crypto.com céget 2016-ban alapították (akkor még Monaco néven), és mára 10 millió felhasználója, valamint 3000 alkalmazottja van. A Crypto.com Arena előtt is számos sportágban volt már szponzorációs üzlete, többek között a Forma-1, a Serie A, az UFC szervezeteivel, valamint a Paris Saint-Germain focicsapatával, a Montreal Canadiens hokicsapatával és a Philadelphia 76ers kosárlabdacsapatával.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten: