2025-ben jöhet a Sony és a Honda első közös villanyautója
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
Új szereplő jelenik meg az elektromos autók piacán: Josida Kenicsiro, a Sony vezérigazgatója januárban jelentette be, hogy a cég ilyen irányú fejlesztéseket tervez, a Honda pedig ma közölte, hogy az első közös modell megjelenése 2025-re várható.
A Reuters szerint a lépés nem túl meglepő, az elektromos járművek megjelenésével ugyanis sokkal közelebb került egymáshoz a tech és a gépjárműgyártás világa, a tervek szerint a Sony egyebek mellett szenzorokat szállít majd az első közös autóhoz.
A tervek szerint még idén megalapítják az új céget, amely a Honda közleménye szerint „új korszakot nyit majd az elektronikus mobilitásban”. A közlemény szerint az új vállalat forradalmi újításokat hoz majd a közlekedés biztonságában, szórakoztató értékében és személyre szabhatóságában, bármit is jelentsen ez.
Egyedül nem megy
Toshihiro Mibe, a Honda vezérigazgatója szerint a két cég történelme sok közös vonást mutat, de mindeddig különböző területeken működtek, így a közös vállalkozás új, innovatív megoldásokkal kecsegtet. Nagyjából lehet sejteni, hogy mire számíthatnak a vásárlók: a Sony a 2020-as CES-en mutatta be az első konceptmodelljét, a Vision-S-t, a Vision-S 02 pedig 2022-ben debütált.
A Honda volt az első japán autógyártó, amelyik bejelentette, hogy teljes egészében kivezeti a kínálatából a hagyományos járműveket, és 2040-re teljes egészében átáll az elektromos autók gyártására.
Mibe szerint a lépést túl kockázatos lenne egyedül megtennie, ezért korábban a General Motorsszal jelentett be együttműködést. Ez továbbra is él, a tervek szerint 2024-ben jelennek meg az első modellek az amerikai piacon. A Honda itt a népautók piacát célozza meg, a cég közleménye szerint a Sonyval közös modellek viszont inkább a prémium kategóriához tartoznak majd, az első modellek pedig korlátozott példányszámban jelennek meg.
Kenicsiro szerint azért is érdemes a Hondával együttműködni, mert az autókon kívül számos területen otthonosan mozognak. A Sony vezérigazgatója külön említette a repülőgépgyártást, így nem lehetetlen, hogy az új cég ezen a piacon is megjelenik majd.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten:
A bányászattól az újrahasznosításig – Finnország már felkészült az akkumulátoralapú jövőre
Az elektromos járművek terjedése és a megújuló energia tárolásának igénye az akkumulátorgyártást is pörgeti, de a folyamatot fenntarthatóvá kell tenni, ami nem kis feladat – a nyersanyagok bányászata és a fémmegmunkálás bizony szénkibocsátással jár, és atomenergiára is szükség lesz. Megoldás: a körkörös gazdaság.
Óvatosan nyit a villanyautók felé a Toyota
A világ legnagyobb autógyártója 70 milliárd dollárt szán az elektromos autók fejlesztésére, de a cég vezérigazgatója szerint 2030-ra csupán a Toyota eladásainak harmadát teszik majd ki ezek a járművek. A vállalat igazgatója a hibridekben és a hidrogénmeghajtású autókban látja a jövőt.
Új otthoni töltőpontot dobott piacra a Tesla
A 415 dolláros töltő J1772-es szabványú csatlakozóját nemcsak a Tesla járműveivel, hanem minden észak-amerikai elektromos járművel kompatibilis.