Óvatosan nyit a villanyautók felé a Toyota
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
A Toyota is erősíti környezetbarát kínálatát: a világ legnagyobb autógyártója viszonylag későn szállt be az elektromos autók piacára, és annak ellenére, hogy a vállalat 70 milliárd dollárt szán a zéró emissziós fejlesztésekre, a cég elnök-vezérigazgatója szerint 2030-ra csupán a vállalat forgalmának harmadát adják majd az akkumulátoros modellek. Ez jóval kevesebb, mint amire a legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen számít, a cég számításai szerint ugyanis eddigre az eladott autók fele lesz majd akkumulátoros.
A Toyota elnök-vezérigazgatója, Tojoda Akiro szerint fontos, hogy a vásárlóknak biztosítsák a választás lehetőségét, miközben a cég elkötelezett az emisszió csökkentése iránt is. Tojoda szerint még korai lenne megjósolni, hogy hogyan fog kinézni az autópiac 2030-ban, de az elektromos autók mellett a cég hibrid és hidrogénhajtású modelleket is piacra dob majd.
Marad még benzines is
Tojoda azt is bejelentette, hogy a korábban bejelentett 15 új modell helyett már 30 elektromos Toyotát terveznek piacra dobni az évtized végéig, valamint az akkumulátorok fejlesztésére szánt pénzt is megduplázták. A vállalat már korábban is óvatosan közelített a zéró emissziós fejlesztésekhez: miközben Tojoda a környezetvédelem fontosságát is hangsúlyozza, novemberben arra is felhívta a figyelmet, hogy a világ nagy része 2040-ben még nem áll majd készen az autóipar zöld fordulatára, és sok helyen megmaradnak még a hagyományos hajtású modelleknél.
Novemberben a General Motors, a Ford, a Volvo és a Mercedes is aláírta azt az egyezményt, amelyben vállalták, hogy 2040-re teljesen átállnak a zéró emissziós modellek gyártására. A Toyota szerint ez ugyan jól hangzik, de nem életszerű: Ázsiában, Afrikában és a Közel-Keleten ez a fordulat még várat magára. Az Európai Unióban, Kínában és az Egyesült Államokban egyre több villanyautó fogy, de Afrikában például szinte egyáltalán nem veszik őket: a kontinensen szinte csak Dél-Afrikában vásároltak elektromos autót, és ott sem valami sokat.
Az európai piac viszont virágzik: a Toyota szerint 2035-re minden itt értékesített modelljük zéró emissziós lesz majd, ezzel egyfelől a nyugati piac változó igényeinek akarnak megfelelni, másfelől pedig az addigra tervezett szigorúbb európai szabályozásnak.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten:
Teljesen átáll a villanyautók gyártására a Jaguar
2025-től nem készül több hagyományos meghajtású Jaguar, 2030-tól pedig a Land Rover új modelljei is elektromosak lesznek. Egyre több ország fontolgatja a fosszilis üzemanyaggal működő járművek betiltását, az autógyárak pedig egymással versengve próbálnak megfelelni az emissziós előírásoknak.
Hatalmasat ugrott egy év alatt az elektromos autók száma Európában
Kína már tavaly átlépte az álomhatárt, az amerikaiak viszont még várhatnak rá. Volt olyan ország, ahol 691 százalékkal több elektromos autót adtak el 2018 első felében, mint tavaly ilyenkor.
Ha minden járművet elektromosra cserélnénk, 50 éven belül elfogyna a világ lítiumkészlete
Miután az emberiség belátta, hogy előbb-utóbb elfogynak a fosszilis energiaforrások, lassan rájövünk, hogy a zöld energia tárolásához szükséges akkumulátorokhoz szükséges lítiumból sem maradt sok.