Elon Musk az űr után most a mélybe tör: Washington engedélyezte a föld alatti hipervonat alagútjának fúrását
A Falcon Heavy rakéta világszenzációt kiváltó kilövése után a másik irányba is elkezdett terjeszkedni a Tesla excentrikus vezére: a Washington Post szerint az amerikai főváros közlekedési hatósága előzetes engedélyt adott a Musk-birodalomba tartozó Boring Companynek (ez esetben nem unalmas, hanem fúró vállalatról beszélünk), hogy a város északkeleti részén, egy McDonald's mögötti elhagyatott területen ásási munkálatokba kezdjen.
Musk még 2017 júliusában jelentette be a Twitteren, hogy szóbeli engedélyt kapott a kormánytól a Hyperloop projekt megvalósítására, ami a New York–Philadelphia–Baltimore–Washington D.C. vonalon közlekedne, és a tervek szerint 16 személyes kapszulák egy légritkított csőben száguldanának az állomások között, akár 1200 km/h-s sebességgel. A jelenlegi 2 óra 45 perces vonatút így 29 percre csökkenne a két végállomás között.
Muriel E. Bowser, Washington demokrata polgármestere idén februárban látogatta meg a Boring Company kaliforniai bázisát, de az engedélyt még tavaly november végén adták meg a cégnek. „Még csak most kezdünk el beszélgetni a hivatalban a Hyperloop általános víziójáról. Nyitottak vagyunk arra, hogy az emberek hatékonyabban tudjanak közlekedni a régióban” – mondta John Falcicchio, a polgármester jobbkeze.
A projektre áldását adta az Amerikai Innovációs Hivatal is, amelynek vezére Donald Trump tanácsadója és veje, Jared Kushner, valamint Maryland állam republikánus kormányzója, Larry Hogan is, aki már elkezdett intézkedni a szükséges engedélyekről – ha ugyanis Washingtonban tényleg elkezdődik a fúrás, akkor a következő állomás a marylandi Baltimore lehet.
A Post által megkérdezett szakértők szerint azonban egy ilyen méretű alagút ásása sokkal lassabb és drágább lehet, mint azt Elon Musk képzeli (ő 6 és 7,5 milliárd dollár közé jósolja a költségeket), és ezt alátámasztva szívesen hivatkoznak a Tesla 3 csúszására, valamint Musk túlzó ígéretekre való hajlamára is.