Itt a vég: a robotok jobban összedolgoznak, mint mi, és lenyomják az embert Quake-ben is

Az újonnan kifejlesztett mesterséges intelligencia ugyanúgy tanul meg játszani, mint a hús-vér játékosok: stratégiát fejleszt magának, és idővel még jobban is játszik, mint az őt kihívó ellenfelek. 

A robotok lázadásától rettegők számára rossz hír, hogy egy kísérletben nemcsak arányaiban nyertek több játékot a robotok, hanem eredményesebben is működtek együtt, mint a humán játékosok. A DeepMind programozói a Quake III egy átalakított verziójában helyezték el a robotokat, ami kinézetében is különbözött az eredeti játéktól (ami a robotokat valószínűleg nem érdekli túlzottan), valamint abban is, hogy minden CTF meccsnél változott a pálya kialakítása – így a mesterséges intelligencia nem abból indult ki, hogy memorizálja a terepet, hanem valódi stratégiák kialakítására kényszerült. 

Amellett, hogy a terep sajátosságaihoz is alkalmazkodniuk kellett, a robotoknak egymással is együtt kellett működniük – miközben arra is ügyelniük kellett, hogy megvédjék a saját zászlójukat, míg lenyúlják az emberekét. A meccsek során a mesterséges intelligencia tanult az ellenfél játékából is, idővel pedig alkalmazkodott is hozzá, és helyzettől függően alakította ki a követendő stílust. 

A robotharcosok egymás ellen és emberek ellen is indultak, egy negyvenkörös bajnokság után pedig már jóval eredményesebben dolgoztak, mint egy kifejezetten erősnek mondható Quake-veterán. A kiképzés során gyors és lassú meccseket is gyakoroltak, ezek során a robotok megtanulták fedezni is társaikat.