Megjelent a Facebook Kínában, aztán el is tűnt
A Facebook – a cég, nem a közösségi oldal – betette a lábát Kínába, ahol egy innovációs központot szeretett volna létrehozni, a cég bejegyzése pedig megjelent a kínai nyilvántartásban is.
Hasonló központok működnek Franciaországban, Brazíliában, Indiában és Koreában is, igaz, ezeken a helyeken nincs is betiltva a közösségi oldal úgy, mint Kínában. A központokban elsősorban oktatással és workshopok szervezésével foglalkoznak, ez volt a terv a Hangcsouban található cégnél is, de miután mindenki felkapta a fejét a Reuter keddi hírére, miszerint Zuckerberg szorosabbra vonja a viszonyát Kínával (amellett, hogy mandarinul tanul), a bejegyzésnek, amelynek tanúsága szerint a cég egyedüli részvényese a Facebook Hong Kong lett volna, nyoma veszett.
Valami történt
A Facebook már egy ideje keresi a kínai nyitás lehetőségét: már így is a hatalmas és népes ázsiai ország piacának köszönheti reklámbevételei tíz százalékát, ráadásul úgy, hogy maga a közösségi oldal be van tiltva az országban.
A TechCrunch feltézelezései szerint az, hogy a központot Hangcsouban jegyezték be, az Alibabával történő együttműködési szándékra utalhat, ezt azonban sem a Facebook, sem a kínai cég nem erősítette meg. Nemcsak a Facebook, a Google is próbálkozik a keleti nyitással: a másik techóriás pekingben nyitott egy mesterséges intelligenciával foglalkozó céget, és több kínai startupba is befektetett. A játékból nem maradhatott ki az Apple sem: a cég tavaly végül belement, hogy eltávolítsa azokat az alkalmazásokat a készülékeiről, amelyek szúrták a kínai hatóságok szemét.
Senki nem biztos benne pontosan, hogy mi áll a rejtélyes cég eltűnése és feltűnése mögött, de az, hogy egyáltalán bejegyeztethették, arra utal, hogy változások mennek végbe Zuckerberg és a kínai kormány viszonyában, hiszen a múlt héten még azt nyilatkozta a Recode-nak, hogy nagyon messze van még az az idő, amikor beléphetnek a kínai piacra.