Botrány: durván elrontotta az Apple az abakusz emojiját
Lehet, hogy az Apple újítani próbált, az is lehet, hogy elnézett valamit abakuszfronton, mindenesetre az újonnan bevezetett abakusz-emoji egész egyszerűen rossz. Az emberiség már a babilóniaiak óta használ abakuszt a számolás megkönnyítésére, de olyat, mint amilyet az Apple dizájnereinek most sikerült emojiként megrajzolni, nem ismer a tudomány.
Természetesen valaki rögtön kiszúrta a hibát (ami a maga nemében majdnem olyan súlyos, mint amikor rovartani szempontból teljesen torz hangyákkal lepték meg az internet népét). A Verge utána is járt, hogy vajon tényleg technikatörténeti újításról van-e szó, vagy egyszerű hibáról, de Eli Maor, a chicagói Loyola Egyetem abakusztörténésze megerősítette, hogy ilyen felosztású számolóeszközt soha senki nem használt az emberiség történetében.
Nem elég, hogy a gyöngyök elosztása és száma (2:4) nem stimmel, még az eszköz iránya sem, ezzel együtt bátran kijelenthetjük, hogy az Apple követte el minden idők legrosszabb abakusz-emojiját.
A T-rex sem sikerült
Az Apple legutóbb decemberben borzolta fel az emojikedvelők kedélyét a hangya után egy újabb állati tévedéssel, amikor is sikerült egy kalmár homlokára rajzolniuk azt a szervüket, amellyel lökhajtással közlekednek, így inkább úgy néz ki, mint egy orr, és persze mindenkinek egyértelmű párhuzamok jutottak eszébe a humán testelépítéssel, bár a lökhajtás emberben ritkább, mint kalmárban. Erre a hibára egy akvárium hívta fel a cég figyelmét.
A cégnek a kihalt állatokkal sincs sokkal nagyobb szerencséje: amikor 2017-ben előrukkoltak a Tyrannosaurus-emojival, kivívták Thomas Carr, az elismert paleontológusprofesszor haragját. A problémás T-rexnek ugyanis teljesen rossz helyen van a feje és a füle, a fogainak pedig nem kellene látszaniuk, ráadásul a feje sem megfelelő alakú.
A Google rajongói örülhetnek: bár a kalmárt nekik sem sikerült tökéletesen eltalálniuk, abakusz-emojiban övék a győzelem, ahogy a Microsoftnak és a Facebooknak is sikerült használható, pontos abakuszt rajzolnia. Előbbi egy nyugati, tízgyöngyös modellt használ, a másik két cég inkább a japán minta mellett döntött.
Nem ez az első eset, hogy kitört a háború emoji-fronton: tavalyelőtt maga Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója ment neki a sajtburgeres Apple-emojinak, szerinte ugyanis a sajtot a húspogácsa alatt kell elhelyezni, míg az Apple képén fölötte van. Mindez egyébként azt is mutatja, hogy Pichai is hajlamos más szemében meglátni a szálkát, miközben a magáéban a gerendát nem veszi észre: épp a Google-nek sikerült egy olyan sört ábrázoló emojival előállnia, aminek hiányzott a fele – ez már magában is felháborító, de a hab ettől még zavartalanul megmaradt a korsó tetején.