Új szén-dioxid-nyelő anyagot fejlesztettek a Kiotói Egyetem kutatói

A Kiotói Egyetem Integrált Sejt-Anyagtudományi Intézetének (iCeMS) kutatói egy olyan, általuk létrehozott szén-dioxid-csapdázást végző új anyagról számoltak be a Nature Communicationsben, amely szelektíven fogja fel és köti meg a gázmolekulákat, miközben iparilag is hasznosítható anyaggá alakul.

„Olyan porózus anyagot terveztünk, amely magas affinitással rendelkezik a CO2- molekulákkal szemben, és gyorsan és hatékonyan átalakíthatjuk hasznos szerves anyaggá” – nyilatkozta a Kiotói Egyetem honlapján Otake Kenicsi, a kutatócsoport vezetője.

Az új anyag porózus koordinációs polimer váz, amelynek cinkionokból álló struktúrájában van egy olyan propellerszerű molekuláris szerkezetű szerves komponens, amely a CO2-molekulák hatására átrendeződik, és csapdába ejti a szén-dioxidot az alábbi módon:

Így működik a szén-dioxidot csapdába ejtő matériaForrás: Takamija Mindy/ Kiotói Egyetem

A kutatók szerint ez a megoldás lehetővé teszi a szén-dioxid újrahasznosítását olyan műanyagokban, mint a poliuretán, vagyis széles körben alkalmazható ruházati és háztartási termékek gyártásában is.

Tetszett a cikk? Szívesen olvasnál rendszeresen hasonlókat?
Kövess minket Facebookon!

Kitört az I. Nagy Streamingháború

Minden bizonnyal vége a Netflix egyeduralmának, az HBO és az Amazon mellé pedig özönlenek a vetélytársak: az Apple és a Disney novemberben indította el online film- és sorozatstreamelő szolgáltatását, de aztán jönnek a nagy stúdiók, és viszik magukkal a Jóbarátokat és az Office-t is a Netflixről.