A dinoszauruszok idején 23,5 óráig tartott egy nap, és 372 napból állt egy év

A politikusokat tényekkel kell szembesíteni. A tudomány tényeket gyárt. Segíts minél többet publikálni belőlük!

Egy puhatestű fosszíliájának elemzéséből belga paleontológusok arra következtetnek, hogy 70 millió évvel ezelőtt egy nap még csak 23,5 óráig tartott, egy évben pedig nem 365, hanem 372 nap lehetett. A Föld tehát gyorsabban forgott a saját tengelye körül, így többször kelhetett fel és térhetett nyugovóra a Nap, mialatt a a Föld egyszer megkerülte.

A kutatók, mint arról a Paleoceanography and Paleoclimatology szaklapban megjelent tanulmányukban beszámoltak, olyan, a földtörténeti kréta korból származó furcsa, 65 millió évvel ezelőtt kihalt kagylók héját vizsgálták, amelyeken a fákéhoz hasonló növekedési gyűrűk formájában jól nyomon követhető, hogyan növekedtek az állatok az életciklusuk alatt. A kagylók növekedési gyűrűiből nemcsak az eltelt évek számára,hanem arra is lehet következtetni, hány nap telt el egy-egy évben.

A kutatók szerint ráadásul nemcsak az állatok cirkadián ritmusára, így például a napok hosszára lehet következtetéseket levonni, hanem az égitestek közti gravitációs erőkre és azokból akár arra is, hogyan formálódott a Föld kísérője, a Hold, milyen hőmérsékletűek és összetételűek lehettek a tengerek, amelyekben az ősi kagylók éltek. A kagylóhéjak kémiai elemzése alapján például a belga kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy a tengerek átlaghőmérséklete akár a 40 Celsius-fokot is elérhette, és télen sem csökkent 30 Celsius-fok alá.