Szinte megállt a közúti forgalom a világ nagyvárosaiban
Az elmúlt egy hónapban helyeződött át Kínából a koronavírus-járvány gócpontja Európába és az Egyesült Államokba. A kormányok sorban hozták a szigorú korlátozásokat, és ezek hatásai jócskán érezhetőek az utakon is.
Március elejétől április elejéig a járványtól leginkább sújtott országokban szinte megszűnt az autóforgalom, de a Citymapper app adataiból mindenütt jól látható, hogy az adott országban mikor vezették be a kijárási tilalmat vagy korlátozást.
Az is jól látszik az ábrákon, hogy a fertőzés terjedésével és a COVID-19 megbetegedések meredek emelkedésével zuhantak a semmibe a forgalmi adatok, de hát pont ezért korlátozzák az emberek szabad mozgását.
Az öt oszlop a március 8., 15., 22., 29. és április 5-i hetek forgalmát mutatják az átlagos helyi közlekedési helyzethez képest, a piros grafikonok pedig a koronavírus-fertőzöttek számának emelkedését az adott ország lakosságához mérten, százezer főre vetítve.
Budapest nem szerepel a Citymapper adatbázisában, ezért a fővárosi forgalmat a Waze statisztikáiból számoltuk ki. A mindkét alkalmazásban szereplő városok adatait összehasonlítva nem találtunk eltéréséket, így megállja a helyét az összehasonlítás Európa más nagyvárosaival.
A híresen autófüggő amerikaiak is letetették az autóikat, ahogy Kanadában vagy Mexikóban is érezhetően csökkent a a járművek száma az utakon.
A tömeges tesztelésben élen járó, és amúgy is szabálykövető távol-keleti államokban kevésbé meredek az autóforgalom csökkenésének mértéke, nem úgy, mint Ausztráliában.
Az alábbi grafikonon ABC-sorrendben láthatók a világvárosok adatai.
Az öt oszlop a március 8., 15., 22., 29. és április 5-i hetek forgalmát mutatják az átlagos helyi közlekedési helyzethez képest, a piros grafikonok pedig a koronavírus-fertőzöttek számának emelkedését az adott ország lakosságához mérten, százezer főre vetítve.
A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos tudományos eredmények bemutatását az Oriens támogatta.