Nem hajlandó halasztani az 5G bevezetését a Verizon és az AT&T
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
Nem hajlandóak tovább halasztani az 5G mobilhálózatok bevezetését az amerikai mobilszolgáltatók, hiába kéri ezt tőlük az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA). A két legnagyobb amerikai szolgáltató, a Verizon és az AT&T korábban már beleegyezett, hogy egy hónappal eltolják a szolgáltatás indítását, további késlekedést azonban nem tudnak vállalni.
Az Airlines for America, az amerikai légicégeket tömörítő szervezet szerint a szolgáltatás bevezetése veszélybe sodorja a légibiztonságot, mert megzavarhatja a repülőgépek rádiós magasságmérő műszereit. A héten induló szolgáltatás 3700-3980 Mhz-es frekvenciát használ, a magasságmérők pedig 4200-4400 Mhz-en működnek, ezért a pilóták attól tartanak, hogy az adótornyok megzavarhatják a repülőgépek műszereit, méghozzá épp a repülés legkritikusabb szakaszában, leszállás közben.
Nincs bizonyíték, nincs halasztás
Az FAA egy korábbi közleményében kiemelte, hogy egyelőre semmilyen bizonyíték nem támasztja alá, hogy az 5G bármilyen repülésbiztonsági kockázatot jelentene, de a január elején közzétett rendelkezések értelmében azokon a repülőtereken, ahol a közelben ilyen 5G-bázisállomás található, korlátozni fogják a magasságmérő műszerek használatát.
Az FAA és Pete Buttigieg közlekedési miniszter végül szilveszterkor közös levélben fordult a mobilszolgáltatókhoz, amelyben további két hét haladékot kértek, míg a hatóság ki nem vizsgálja, hogy mekkora veszélyt jelenthet az 5G a repülésre, és meg nem határozza a biztonságos távolságot az adótornyok és a légikikötők között.
A mobilcégek vasárnap válaszoltak: azt írták, hogy a kérés teljesítése súlyosan sértené a fékek és ellensúlyok rendszerét és a demokráciát, valamint az előfizetők érdekeit is, ezért nem tesznek eleget neki. A Verizon és az AT&T azt is kiemelte, hogy a kommunikáció fejlesztése legalább olyan fontos az ország gazdaságának és közbiztonságának szempontjából, mint a légiközlekedés. Annyit azért vállaltak, hogy hat hónapon keresztül kisebb teljesítményen üzemeltetik a repterek környékén található állomásokat, ez azonban a Repülőgépipari Szövetség szerint ez önmagában még nem teszi bizonyítottan biztonságosabbá a repülést a környéken.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten:
A járványban megnőtt az igény az 5G-re és a szupergyors internetre, fel is gyorsult a hálózatok fejlesztése
Több millió magyar háztartásban már elérhető a gigabites internet, és a nagyvárosok környékén már használható a folyamatosan épülő 5G hálózat is. Erre azért is van nagy szükség, mert az internetforgalom évente 30-40 százalékkal nő, és 70 százalékban videós tartalmakat fogyasztunk, egyre jobb minőségben, párhuzamosan egyre több készülékről.
Ősszel jön az országos 5G, és vele a legszebb összeesküvés-elméletek
Az 1970-es évek óta minden új hálózat esetében rákkal, halállal, vagy csak egyszerű háttérhatalmi kísérletekkel ijesztgetik egymást az emberek. Az ötödik generációs mobilhálózat veszélyeiről szóló rémhírek nagyjából ugyanennyire megalapozottak. Némi orosz dezinformáció is tetten érhető a háttérben.
Kiderült, hogy radioaktívak az 5G-fóbiások által hordani kezdett védőékszerek
Kvantummedálok, negatív ionos karkötők és energiapajzsos szemmaszkok árasztották el az 5G-elleneseket kiszolgáló piacot, de a holland sugárvédelmi hatóság szerint éppen ezek a termékek veszélyesek az egészségre, nem az 5G-adótornyok.