Jön az Amazon csodaszekrénye, ami magától kínálgatja a ruhát a vásárlóknak
Az Amazon a divatiparban is meg akarja vetni a lábát, ennek fontos lépéseként pedig a cég egy olyan áruház megnyitását tervezi, ahol egy algoritmus segíti majd a vásárlókat a döntésben. A cég azt ígéri, hogy az első áruházával valami olyat nyújt majd, amilyenre még nem volt példa, az ember vásárlásait követő algoritmus mellett ugyanis úgynevezett varázsszekrényekkel készülnek. Simoina Vasen, az Amazon Style igazgatója szerint a cég mindaddig nem akarta megnyitni az új szolgáltatását, míg nem tudják megújítani az offline kereskedelem műfaját is, a szekrényektől és az algoritmus használatától pedig épp ezt a plusz vonzerőt várják.
Az Amazon varázsszekrényei sajnos nem Narniába vezetnek, hanem egy próbafülkébe, a plusz szolgáltatást pedig az jelenti, hogy a vásárlónak először telefonon ki kell választania, hogy mit szeretne felpróbálni, majd miután kiállta a virtuális sort, vagyis kikészítették neki a ruhákat, bemehet felpróbálni őket.
A cél az, hogy az Amazon algoritmusa egy idő után már javaslatokat is tegyen a felhasználóknak, ennek érdekében a cég nyomon követi az előző vásárlásokat, de a cég által kiküldött fényképek tanúsága szerint először egy rövid kérdőívvel hangolódik rá az emberre, ahol az alapján ajánl termékeket, hogy mit árul el magáról a vásárló.
Turkálás helyett QR-kód
Az első áruház nem lesz túl nagy, mégis sokkal nagyobb kínálatot ígérnek benne, mint a hasonló méretű amerikai ruházati üzletekben. Ezt megintcsak a varázsszekrény használatával akarják elérni: a megvásárolható ruhadarabokból csak egyet-egyet állítanak ki, a többi az öltözők túloldalán található raktárakban lesz, innen készítik be a kiválasztott termékeket a csodaszekrénybe. A méretet és a színt egy QR-kód beolvasása után lehet majd kiválasztani, ugyanitt lehet tájékozódni a raktárkészletről is.
Vasen szerint a boltban az egyszerű, tízdolláros farmernadrágtól a dizájnercuccokig minden megtalálható lesz, köztük az Amazon saját márkái is, az árukínálatot pedig az igényeknek megfelelően folyamatosan alakítják.
Az Amazon 2020-ban az Egyesült Államok legnagyobb forgalmat lebonyolító ruha- és cipőkereskedőjévé vált, az évben 41 milliárd dollár értékben adott el ilyen holmikat, maga mögé utasítva a korábbi piacvezető Wal-Martot. A cég várakozásai szerint az új üzleti modell sikeresen vegyíti majd az online és az offline kereskedelem előnyeit, miközben lehetőséget biztosít a személyes próbára és a termékek megtekintésére is.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten: