Olcsón akarsz filmet nézni? Akkor nézned kell a reklámot is
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
Személyre szabott, megkerülhetetlen reklámokkal tér vissza a fogyasztókhoz a 2020-ban becsődölt MoviePass: minél több reklámot néz valaki, annál több filmet is nézhet, de ehhez nem elég elindítani a reklámot és kimenni a konyhába szendvicset készíteni, a program ugyanis figyelni fogja, hogy az ember valóban nézi-e a reklámot.
Stacy Spikes, a cég társalapítója szerint a reklámidő 70 százaléka teljesen felesleges, mert az emberek oda se figyelnek, viszont ha az applikáció ellenőriz, hogy odanéz-e a fogyasztó, a hirdetések utolsó perce is célba ér. A megnézett reklámokért a felhasználók krediteket kapnak, ezeket lehet aztán mozijegyre váltani.
Homályos, de webhármas
Spikes szerint a személyre szabott reklámok a fogyasztónak és a hirdetőnek is kedvezőbbek lesznek, és az appon belül azonnal meg is lehet majd rendelni a hirdetett termékeket.
Az még nem világos, hogy pontosan hogy fog működni a nyáron induló program, de a TheGamer cikke szerint valószínű, hogy legalábbis a reklámok megtekintésének idejére kézben kell majd tartani a telefont, hogy ellenőrizhető legyen a szemmozgás. Remélhetőleg arra az időre, amíg az ember ténylegesen filmet nézne, az app eltűri, hogy letámassza a telefont az asztalra.
A MoviePass várhatóan különböző előfizetési csomagokat fog kínálni, de Spikes nem árulta el, hogy ezek mennyibe kerülnek majd, illetve azt sem, hogy a kötelező reklámnézés mindenkire vonatkozik majd-e, vagy a prémium előfizetők megússzák az arcfelismerős tortúrát. Az sem világos, hogy az applikáció hogy kezeli majd a szemüvegeseket, a tikkelőket és a fogyatékkal élőket. Akárhogy is alakulnak a részletek, az appban minden megtalálható, ami most webhármas és divatos, már csak az a kérdés, hogy ki akarja, hogy a telefonja folyamatosan figyelje, hogy hova néz.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten:
Itt a web3, az internet legújabb generációja
A web jövője kriptovalutában kéri a belépti díjat, de tényleg az ethereum és az NFT lesznek a demokratikus internet legfontosabb eszközei, vagy nem több az egész piramisjátékba oltott divathullámnál?
A reklámok már az emberi álmokat is célba vették
A Burger Kingen át a Microsoftig egyes nagyvállalatok már azon törik a fejüket, hogyan tudnák videó- és hangbejátszásokkal meghódítani potenciális vásárlóik álmait. A kísérletek még kezdetlegesek, de negyven kutató már nyílt levélben figyelmeztet a veszélyre.
Hogyan reklámozzunk hifit? Frekvenciatartomány 20-22 000 hertz, és most mutasd a combod!
A régi hifireklámok néha vicces, de többnyire inkább elkeserítő képet festenek a nők nemi szerepéről, a férfiakat ösztönlényként kezelő kreatívokról, és azon hirdetők heroikus küzdelmeiről, akik megpróbálták kívánatos hobbiként eladni az audiofíliát. Romantikus űrfantáziák, sci-fi- és horror-esztétika, eszelős lakberendezési megoldások és akusztikai rémálmok fémjelzik az elmúlt 70 év reklámtermését.