Négy biztos jele van egy földönkívüli civilizáció létezésének

2022.03.23. · majom

A korábbi csillagászati megfigyelések adattömegének újbóli elemzése már eddig is számos meglepetéssel szolgált, és ez hozhat áttörést a földön kívüli intelligencia kutatásában is – állítják azok a tudósok, akiket a BBC Science Focus magazinjának március 22-én megjelent összeállítása idéz.

Az utóbbi években a SETI (Search for Extra-Terrestrial Intelligence, a földön kívüli intelligencia kutatása) újra megerősödött. Világszerte asztrofizikusok és -biológusok, planetológusok és a legkülönfélébb szakterületeket képviselő csillagászok keresik a választ arra, hogy az emberiség egyedül van-e a széles világegyetemben. Kutatók ezrei firtatják, hogy amennyiben az univerzumban máshol is akad élet, az vajon intelligens-e.

A BBC Science Focus által megkérdezett szaktekintélyek szerint amennyiben a SETI keretében sikerülne rábukkanni egy egész csillagot körbefonó megastruktúrára, amely alkalmasnak látszik a kozmikus fúziós erőmű energiájának megcsapolására, akkor az emberiség biztosra vehetné, hogy rajta kívül is léteznek még értelmes lények. Szintén erre engedne következtetni egy olyan exobolygó felfedezése is, amelynek légköre, a Földéhez hasonlóan mesterséges kémiai anyagokat tartalmaz.

A kortárs csillagászati megfigyelések során előszeretettel alkalmazott gravitációs lencsézés módszere lehetővé teszi az eddig csupán az elméleti fizikusok és sci-fi szerzők által leírt féregjáratok (vagy féreglyukak) észlelését – olvasható az összeállításban. Namármost, amennyiben sikerülne észlelni egy ilyen, a tér-idő kontinuumot oda-vissza átjárhatóvá tevő objektumokból álló hálózatot, akkor garantáltan létezik az emberinél jóval fejlettebb idegen technikai civilizáció.

Egy aprócska féregjárat egyik bejáratának vizuális megjelenítése
photo_camera Egy aprócska féregjárat egyik bejáratának vizuális megjelenítése Fotó: Wikipédia

A BBC Science Focus cikkében ismertetett negyedik jel pedig nem más, mint egy csillagközi kalandozáson rajta kapott napvitorlás, vagyis egy olyan ismeretlen objektum, amely a fény energiáját használja a kozmikus távolságokat átlépő helyváltoztató mozgásához.