Minden eddiginél részletesebb fotón a Tejútrendszer 3,32 milliárd objektuma

A politikusokat tényekkel kell szembesíteni. A tudomány tényeket gyárt. Segíts minél többet publikálni belőlük!

A Dark Energy Camera Plane Survey (DECaPS2) című kutatás keretében csillagászok összesen 21 ezer 400 képet integráltak egyetlen óriási egységbe. A most publikált több, mint 10 terabájtos adatbázis a Földről nézett teljes éjszakai égbolt mintegy 6,5 százalékát teszi ki.

A két éven át tartó felmérés a Tejútrendszer galaktikus síkjára összpontosított, arra a területre, ahol a galaxis tömegének nagy része található.

„A DECaPS2 sikerének egyik fő oka az, hogy egyszerűen egy olyan régióra irányítottuk, ahol a csillagsűrűség rendkívül nagy, és gondosan ügyeltünk a szinte egymás tetején megjelenő források azonosítására” – idézi a Science Alert Andrew Saydjari csillagászt, a massachusettsi Harvard Egyetem munkatársát.

Fotó: DECaPS2/DOE/FNAL/DECam/CTIO/NOIR

Az ezen a linken elérhető galaxistérképen összesen 3,32 milliárd objektumot lehet böngészni, javarészt csillagokat.

Fotó: DECaPS2/DOE/FNAL/DECam/CTIO/NOIR

Az alábbi képen pedig egyben a Tejútrendszer szóban forgó részlete látható:

Fotó: DECaPS2/DOE/FNAL/DECam/CTIO/NOIR

A DECam eredetileg a Sötét Energia felmérésének elvégzésére és a világegyetemet vélhetően mozgató titokzatos erő jobb megértésére épült.