A mesterséges intelligencia egyetlen részletfotóból elkészíti a ruha teljes szabásmintáját

2023. november 27.
TECH
  • Link másolása
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Tumblr
  • LinkedIn

Bár kétségtelen, hogy a szabásminták iránti össztársadalmi szenvedély mintha csillapodott volna az elmúlt évtizedekben, de úgy tűnik a szabásminta-másolás kollektív intézményrendszere búvópatakként túlélte a vérzivataros 20. századot.

Mi sem bizonyítja ezt ékesebben, mint a New Scientist hétfői cikkében ismertetett mesterséges intelligenciával operáló legújabb alkalmazás, amelyet a szingapúri Sea AI Lab kutatói fejlesztettek ki, a szabás-varrás rajongói mellett a divatipari kémeknek is örömet szerezve.

Az arXiv pre-print oldalon publikált alkalmazás a tesztek során 95,7 százalékos hatékonysággal dolgozva reprodukálta a lefotózott ruhadarabok szabásmintáit.

A New Scientist által megkérdezett független kutatók szerint azonban aggályos, hogy a Sewformer nevű technológia alkalmas lehet a jogvédett márkatermékek lekoppintására, miközben az alkotói szándék szerint csupán a műkedvelő háztáji varrodák javát szolgálja.

Sajtótermékben közölt szabásminta a 20. század elejéről
Fotó: Wikipédia


Kapcsolódó cikkek a Qubiten:

Jön az okostükör, ami megmondja, mekkora a méreted

Jön az okostükör, ami megmondja, mekkora a méreted

Dippold Ádám TECH 2022. április 20.

Egy új, online és offline is használható alkalmazás megmondja, milyen márkából mekkora illik az emberre. Az app mellett most már a boltokban is akadnak okostükrök, így annak sem kell visszavinnie a megvásárolt holmit, aki mindenképp meg akarja spórolni az utat a próbafülkébe.

Jön az Amazon csodaszekrénye, ami magától kínálgatja a ruhát a vásárlóknak

Jön az Amazon csodaszekrénye, ami magától kínálgatja a ruhát a vásárlóknak

Dippold Ádám gazdaság 2022. január 20.

Az óriáscég csütörtökön jelentette be, hogy megnyitja az első ruhaboltját Los Angelesben, amelyben okostelefonnal lehet ruhát választani, aztán csak be kell menni a próbafülkébe, ahol a vevőt már összekészítve várja a rendelése. Az algoritmus közben figyel és tanul, a cél az, hogy egy idő után a vásárlónak már a választással se kelljen fárasztania magát.