Jön az okostükör, ami megmondja, mekkora a méreted
Újabb divatipari forradalom készülődik: az Amazon csodaszekrényei után itt az amerikai MySize legújabb fejlesztése, a varázstükör, ami megmondja, hogy miből mekkora méretre van szüksége a vásárlónak. Mint minden valamirevaló modern fejlesztés, ez is mesterséges intelligenciával működik.
A varázstükör használatához az embernek be kell szkennelnie a testét, majd online vagy offline meg lehet vásárolni a megfelelő méretű ruhát. Az offline megoldás jobb mókának tűnik, ehhez ugyanis valódi tükrök állnak a vevő rendelkezésére, amelyek meg is mutatják, hogy hogy állna neki a kinézett holmi.
Ronen Luzon, a MySize vezérigazgatója szerint bár eddig is léteztek ruhapróba-appok, az új fejlesztés azt is meg tudja mondani, hogy melyik márkából milyen méretet kell választania az embernek, hogy passzoljon.
Okos is, zöld is
A cég közleménye szerint az új technika nem csak a vevőknek jó, hanem a kereskedőknek is: minél kevesebb mérethibás terméket vásárolnak a vevők, annál kevesebbet kell visszavinni, ráadásul a ruhapróba felgyorsításával valószínűleg több idő marad a tényleges vásárlásra. Luzon szerint az okostükörrel a kereskedők ráadásul helyet is spórolnak: nem kell kiállítaniuk az összes meglévő méretet, elég azt előszedniük, amit a tükör kiválasztott (az Amazon januárban beharangozott szekrényeitől ugyanezt a bravúrt várják).
Persze nincs olyan modern fejlesztés, aminél ne kerülne szóba a fenntarthatóság és a karbonlábnyom csökkentése – a MySize is azt hangsúlyozza, hogy a megfelelő méret kiválasztása a lehető legzöldebb dolog, hiszen a tévedésből megvásárolt, majd visszavitt vagy visszaküldött holmik szállítása rengeteg károsanyag-kibocsátással jár. Az is jó kérdés, hogy mi történik a visszaküldött termékekkel: bár a cégek többsége hallgat róla, a visszáru kezelése akkora költségekkel jár, hogy az esetek többségében nem áldoznak rá, a holmikat pedig egyszerűen kidobják.
A MySize 346 ezer tükröt állít hadrendbe a világ 65 országában, így valószínűleg az is találkozni fog a fejlesztéssel, aki magától nem keresné direkt a csodatükröket. Luzon szerint a találmány forradalmasítja majd a vásárlást, de valószínűtlennek tartja, hogy a tükrök hatására eltűnnének a próbafülkék – sokan ugyanis egyszerűen szeretnek ruhát próbálni és boltba járni.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten: