Van, ahol nemcsak mobilt, hanem VR-headsetet is lehet használni az iskolában
Angliában, Walesben, valamint Észak-Írországban a középiskolás diákoknak 1986 óta kell letenniük a General Certificate of Secondary Education (GCSE) vizsgát, amit egy egységesített tantárgylista alapján állítanak össze. A megmérettetésre általában a 11. évfolyam végén kerül sor 2-3 év felkészülés után, és az angol nyelv és irodalom, valamint a matematika és a történelem mellett több természettudományos tantárgy tananyagát is számon kérik.
Erre a vizsgára készül szeptembertől a mesterséges intelligencia és a virtuális valóság bevetésével a londoni David Game College 20 diákja. Ők az órákon a laptopjaik mellett VR-headseteket is használnak majd, valamint a tanáraik mellett a mesterséges intelligencia is segít nekik a tananyag elsajátításában.
A Magyarországon elképzelhetetlennek számító pedagógiai ötlet mögött az a cél áll, hogy minél jobban személyre szabják a középiskolai képzést a diákoknak. Az AI az iskola segítségére van abban, hogy jobban feltérképezzék, mik a tanulók erősségei, és miben van szükségük több segítségre. A tanulmányi előmenetelüket ennek megfelelően tudják megszervezni.
Azért az Egyesült Királyságban sem mindenhol ilyen az oktatás, a VR és az AI bevetésével London egyik jó nevű magániskolája próbálkozik most. A csoportba tartozó 20, 15-17 éves diák pedig az órákon sem kell, hogy mellőzze a digitális- és okoseszközöket.
Az iskola Sabrewing Programja az első az országban, ahol az adaptív AI-technológiát felhasználják a középiskolai oktatásban. Ezzel a diákoknak nem kell mindent átismételniük, a célra fejlesztett algoritmusok elemzik a már meglévő tudásukat, és az alapján haladhatnak a témák között a vizsgára való felkészülés során. Így a módszer hatékonyabb és teljesen egyedi lehet minden diák esetében.