Mesterséges intelligenciával oldaná meg a reptéri káoszt az USA legrégebb óta működő légitársasága
Okostelefon-alkalmazásába épített AI-asszisztenssel tenné elviselhetőbbé a reptéri káoszt az Egyesült Államok legrégebb óta működő légitársasága, a Delta Air Lines – írta meg szerdán a Quartz.
Az 1925-ben alapított cég vezérigazgatója, Ed Bastian a Las Vegas-i CES szórakoztató elektronikai kiállításon mutatta be a Delta Concierge nevű mesterséges intelligenciát, ami lehetővé teszi majd az utasoknak, hogy megtalálják a reptéren a beszállókapujukhoz vezető leggyorsabb utat és újrafoglalják a késő vagy törölt járatukat.
A Delta Air Lines ígérete szerint a Fly Delta okostelefon-alkalmazásban már idén elérhetővé váló asszisztens akkor is emlékeztet majd minket, ha hamarosan lejár az útlevelünk, vagy ha az úti célként megjelölt országba történő utazáshoz vízumra van szükségünk. A Delta Concierge-zsel a felhasználók a népszerű chatbotokhoz hasonlóan írásban, valamint hangutasításokkal is kommunikálhatnak majd.
Bastian a futurisztikus Las Vegas-i Sphere koncert- és rendezvényközpontban tartott prezentációja során azt is bejelentette, hogy a légitársaság 2026-tól teljesen felhőszolgáltatás-alapúra cseréli a repülőgépeinek fedélzeti szórakoztató rendszereit. Továbbá arról is beszámolt, hogy a Joby Aviation céggel együtt a következő években légitaxi-szolgáltatást indítanak, ami a mostaninál sokkal gyorsabban az otthonukból a reptérre jutattná az utasokat a Joby által fejlesztett elektromos, függőleges fel- és leszállásra képes repülőkkel.