India kivonhatja a forgalomból az összes Boeing 787-est a tegnapi katasztrófa után
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
Az indiai kormány fontolgatja, hogy repülési tilalmat rendel el az Air India Boeing 787-es flottájára, legalább amíg az Ahmedabadban csütörtökön történt, 241 halálos áldozatot követelő légibaleset kivizsgálása zajlik – jelentette pénteken az indiai NDTV televízió.
India polgári légiközlekedésért felelős minisztériuma a teljes Dreamliner-flotta biztonsági felülvizsgálatát helyezte kilátásba, miután csütörtökön egy Air India Boeing 787-8 repülőgép katasztrofális balesetet szenvedett. A Londonba tartó járat utasai közül egyetlen személy kivételével mindenki életét vesztette – ez az elmúlt tíz év legsúlyosabb légikatasztrófája a világon. A kormány fontolgatja, hogy az összes Boeing 787-8 Dreamliner repülőgépet kivonja a forgalomból, részben elővigyázatosságból, részben, mert zajlanak a biztonsági vizsgálatok.
A kormányzat egyeztet több érdekelt féllel, köztük a Tata Group légitársasággal, a Boeing Indiával, az ország közlekedésbiztonsági és légiközlekedési hatóságaival. A flottát érintő végső döntés a baleset kivizsgálásának lezárulta után születhet majd meg.
Az Air India jelenleg 787-8-as flottáját használja hosszú távú nemzetközi útvonalakon, többek között az Egyesült Királyságba, Észak-Amerikába és a Közel-Keletre. A légitársaság várhatóan még egy Dreamliner repülőgépet kap az év végéig. Összesen húsz további 787-es repülőgépet rendelt meg, és szándéknyilatkozatot írt alá további 24 repülőgép megvásárlásáról.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten:
A Boeing azt reméli, hogy a Trump-adminisztráció enyhíti a 737 Max balesetei ügyében kiszabott büntetéseket
Korábban már elismerte bűnösségét a Boeing, de most abban bíznak, hogy Donald Trump igazságügyi minisztériuma enyhébb megközelítést alkalmaz majd, és a cég jobban jön ki a tragikus balesetek nyomán indult szövevényes eljárásból.
Így szárnyalta túl az Airbus az USA ipari fejlettségét szimbolizáló repülőgép-óriást, a Boeinget
Nemrég még Donald Trump amerikai elnök is panaszkodott a Boeingre, amely a 737 Max botránya óta történetének egyik legnagyobb válságát éli. Az Airbus részben azért nem jutott erre a sorsra, mert Európában jobb az iparág szabályozása.